någon som kan beskriva

E

Etoile_

hur "lite" känns förverkarna å allt sånt innan den "stora" smärtan börjar?
 
Sv: någon som kan beskriva

Det är ju högst individuellt.
Mina förvärkar (som började 3 dagar innan Jason föddes) kändes som mensvärk ungefär. Inte jobbiga på något sätt.
I och för sig så var inte min avärkar jobbiga förrän jag var öppen 8 cm.
 
Sv: någon som kan beskriva

jo de är sant. ja de är de jag hört att de kan kännas så, å just nu vet jag inte om jag inbillar mig eller om de är de jag kännar haha, men men de merkar jag vell..;)
 
Sv: någon som kan beskriva

Jag hade inga förvärkar alls under någon av graviditeterna. Hade sammandragningar från v.22 ungefär. Men de gjorde aldrig ont på nåt sätt.
Så på mig gick det från osmärtsamma sammandragningar till ordentliga värkar som inte gick att missa.
 
Sv: någon som kan beskriva

okej (:

ja, ja har oxkså haft sammandragningar från någon gång runt då jag med. Men nu känns de inte alls lika de är de jag tycker är så konstigt, trodde de skulle kännas någorlunda lika iaf, men men ydligen inte:)
 
Sv: någon som kan beskriva

Inte alls, ska man räkna på att man som förstföderska öppnar sig 1 cm i timmen, 3 cm för tappen att vika sig framåt och utplånas och sen 1 timme / cm så sov jag mig igenom de första ~9 timmarna!

Där emot var jag väldigt rödflammig och varm dagen innan och magen var verkligen stenhård. På natten när jag vakna, ca 4 timmar före vattnet gick och 7 timmar före han var ute kände jag inte heller nått utan reagerade bara på att han sparka mitt imellan revbenen och att mina ben var svullna.
 
Sv: någon som kan beskriva

nu dör jag iaf, eller kanske inte haha. men nu har jag haft "mega mens värk" i ca:12 timmar. Har knappt kunnat sova något alls, TENSen funkar tack gode gud lite iaf!
 
Sv: någon som kan beskriva

Spännande !! Då är det på g nu! Glöm inte rapportera till oss :bump:
 
Sv: någon som kan beskriva

Om det inte är för sent redan, dvs du har åkt hemifrån, så hade jag förverkar som värst tre veckor innan förlossningen. Speciellt de första dagarna av föräldraledigheten var det som mensvärk gånger 20, utan uppehåll. Så att jag nästan kräktes. Jag trodde verkligen att det var dags och att barnet skulle vara lite tidigt, men det dröjde som sagt tre veckor till, med bara lite småont.
När det väl började med värkarbete innan förlossningen pirrade det mest i magen med lite ojämna mellanrum - en eller flera timmar innan det drog igång lite mer. Inte förrän efter 7-8 cm gjorde det mer ont än de förvärkar jag haft och dessutom kom värkarna med vissa mellanrum. Lycka till!
 
Sv: någon som kan beskriva

de kom en bäbis :D en flicka, 3610 gram och 52cm. klockan 20.36 i torsdags
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Wille
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 965
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag är supernyfiken på vilket intryck människor får av olika hundar Hur brukar din hund oftast beskrivas av folk den möter? 1. Vad är...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 278
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp