Någon som provat bomlös w-sadel?

Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

jag vet en jag känner som har köpt en bom fri western sadel, efter att hennes häst har haft problem med sin rygg och hon är väldigt nöjd med den och hästen har blivit bättre i ryggen.
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

ÅHH!!! köpt en bomlös westernsadel nu, starTrekk western. provred fösta gången idag, o jag vill lova DEN ÄR UNDERBAR!!!!
så nu har jag själv provat, o jag säger då de,jag kommer då aldrig gå tillbaka till bomsadel igen om jag inte måste!
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Kan man sitta upp från marken i en bomlös??
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

går går de ju, men de e inget o rekommendera..men egentligen ska man inte sitta upp från marken på någon sadel,då det är skonsammast för hästen att använda en pall..
men visst går de..men det gäller att vara lite kvick och smidig, fast inget o föredra..
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Det går bra med Star Trekks modeller. Med andra modeller (som har padd istället för paneler) kan det vara så att sadeln vill glida lite. Jag har en ST Comfort och är distansryttare så ibland måste jag kliva upp från marken (få pallar ute i skogen) och det fungerar utmärkt.

/Camilla
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Var finns dessa star trekk någonstans??
Vad kostar dom??
Hoppar oftast upp från pall i alla fall men det var ju bara det att man måste kunna komma upp i skogen också.
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Titta på www. kaupreridsport.se

De kostar runt 9-10.000 "rena", dvs sen tillkommer stigläder/fendrar och gjord.
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Finns även en återförsäljare för kaupre, hon heter Christine Lanz och är superbra att ha o göra med!det var genom henne jag köpte min star trekk. Hon bor i nyköping, men gå in o läs på hennes hemsida www.hastkraft.nu
 
Sv: Någon som provat bomlös w-sadel?

Bill skrev:
Det finns inga bomlösa westernsadlar! Alla westernsadlar har bom!
Du menar kanske en bomlös med horn? :idea:
putt putt putt
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 183
Senast: iNHALE
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
716
Senast: Cattis_E
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: Nepenthe
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 332
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp