Någon som provat Lemetex hoppsadel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Chebban98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 7 112
C

Chebban98

Ska prova en Lemetex hoppsadel (begagnad) om en vecka, och undrar bara lite om någon har nån erfarenhet av Lemetex sadlar?!
Vet inte vad den modellen heter, men skickar med en bild.

Sadel2.jpg

Sv: Någon som provat Lemetex hoppsadel?

Ser ut precis som min lemetex! Min är iaf en husar (tror det står på stroppskyddet oxå) Husar var vad jag har fattat len lite billigare variant av lemetex sadeln kostade bara runt 5-6000 ny för några år sen och är permanentstoppad.
Jag trivs riktigt bra med min sadel ger bra stöd och ligger trevligt på hästen, men tycker dock att sätet är lite hårt så använder gelsits i den.

Okej, tack så mkt.
Jo jag fick för mej också att det var en husar, men var inte alls säker. :angel:
Hon som äger den nu gråter nästan för att hon ska sälja den för att hon gillar den så mkt :) hehe

Va har du för häst?

Har bara dressyrsadel och western :P hehe o hoppar ganska mkt, så jag har ju hoppat 110 med dressyrsadeln :P hehe
Så jag tyckte det var ett bra altenativ, denna kostar 2500 och är rimlig för min ekonomi :angel: fattig student som de så vackert heter :D

Det kan vara en Kloster Schöntal, det beror ju på hur gammal den är. Jag har provat en Lemetex Stylist. Den var ju hård som satan, men hästen älskade den och jag fick mycket bra stöd i den.
Tyvärr blev det inte en sån av flera anledningar...

Tycker det är bra kvalitet, jämförbar med Stubbensadlar.

Ponnyn jag rider på ridskolan har en Alpina, den är något hård att sitta i men annars en helt okej sadel :)

har inte ridit i just en sån Lemetex som på bilden, men har erfarenhet av andra Lemetex, både hopp och dressyr. Tycker det är supersköna sadlar som ofta ligger bra de hästar jag ridit! Härligt mjuka stoppade säten och vulster, gillar dom skarpt!

Till egna hsäten hade jag en Kloster Schöntal (Lemetex hette väl så tidigare, på nåt vänster iaf ;)) som också var väldigt bekväm och bra kvalitet också!

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 613
Senast: Roheryn
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 105
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka