Någon som skulle vlja uttala sig?

Sv: Någon som skulle vilja uttala sig?

Det blev en T4, den där har bra bossar inte takformade som T6 var och bred härlig kanal. Det ska bli spännande.

Sv: Någon som skulle vilja uttala sig?

Det blev en T4, den där har bra bossar inte takformade som T6 var och bred härlig kanal. Det ska bli spännande.

Det var T4:an jag var inne på hela tiden...
Kanalen är bred ja...7,5 cm på smalaste stället...
Ska bli kul att provrida den...+ se vad tanten tycker om den...

Sv: Någon som skulle vlja uttala sig?

Har nu prov ridit sadlen (bara en liten tur i skritt då tanten inte är igångsatt).
Sadlen är helt underbart härlig att rida i...:love:

Tog några bilder dock blev de inte så bra då tanten var arg på myggen runt oss...

svårt o se på fotona men jag har en känsla av att sadeln ligger i bakvikt. Har du inga bättre kort, lite mer på hela hästen plus sadeln?

Nu hade jag sadelgjorden spänd i Sista och första sadelstroppsfästet...ska flytta de till de två mellersta imorgon så får jag se hur schabraket ser ut då...eller sadelgjordsstropparnas placering kanske inte spelar så stor roll??

Återkommer äen med bättre bilder då...

Beställde precis hem ett vidare koppjärn...hoppas det kommer nu i början av veckan...
Reagerade också lie på att den var väldigt hög framtill...hela knytnäven+ lite till fick plats mellan sadlen och ryggen.
När jag satt i fick jag lätt in min hand "stående".

Slänger in en bild där min sambo sitter i sadlen...

Senast ändrad:

Oki vad bra. Det blir nog bra med det vidare. För som man ser tydligt på bilden så placeras han ju på bakvalvet.

Syns att den trycker mest baktill, sedan framtill och sen i mitten. Byter du järnet till vidare så kommer det bli bra. Dra bak sadeln lite till också så den hamnar i hästens sadelläge, nu ligger den för långt fram.
Va sa hästen om sadeln då?

ok...järnet kommer förhoppningsvis i veckan.
Hästen gick med öronen framåt hela rundan piggt och glatt och på väg hem var det som vanligt...steppande och dansande och lite grinig för hon inte fick springa...

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av denna sadel? Ev behöver vi framöver en ny dressyrsadel till vår ponny, swb/ welsh med platt rygg och inte så...
Svar
3
· Visningar
1 343
Senast: Amanda_F
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 287
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 140
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31