Någon som testat dessa?

alice

Trådstartare
Jag är lite sugen på att köpa dessa skydd och ha som "finare" träningsskydd och tävlingskydd. Mina eskadron jag har är så fruktansvärt slitna, men de skyddar ju förvisso fortfarande.
Jag undrar om det är någon som har såna och kan berätta ltie om passformen, kvalitétskänslan mm. De ligger ju riktigt bra i pris!

//Alice

Sv: Någon som testat dessa?

Centaur skrev:
Köp Veredus istället, bra kvalite och snyggare!
Ja, visst skulle jag göra det.... om plånboken tillät! :( Bara senskydden från Veredus kostar MER än hela detta "kit". De "billigaste" Veredus tycker jag är för "sladdriga"....ska det vara Veredus ska det vara läderklädda och DET har jag inte råd med. Därför får jag nöja mig med ett "vackert så". ;)

//Alice

Hmmm, fungerar för mig.... :confused:

skydd.jpg

Nu då???

//Alice

Nu ser jag dem, vad är det för märke ?

Okej, de var faktiskt ganska snygga.

Såna har jag ;) dom är riktigt bra tycker jag.. passade min pålle jättebra

hur ser de där Veredusskydden ut som så många nämnt här?? Har du nån bild?

Kolla på www.equalityline.se

Alice, var finns dom skydden då? Aldrig sett, trodde catago bara gjorde kläder?
Norton är ett bra alternativ som är billigt, ser ut som Eskadron, finns i massa snygga färger.

Har inte haft sånna själv men har bara hört bra om dom. Norton som Centaur nämnde har jag. De är super! Billiga och bra kvalitet. Har använt mina i ett år snart varje dag och de är inte ens slitna i kardborren! :bow: :love: Finns som sagt i många snygga färger med. Jag har dom svarta.

Jag har dom som hagskydd, har haft ett par vita (som han lyckades bita sönder...), har nu köpt bruna... Funderar på att köpa ljusblåa till sommarn, matcha täcket.... :angel:

Vet inte vilken prisklass du vill ha men jag tycker att Eskadron Cross Country skydden är jättesnygga och bra iaf.

Jusst dom färgerna var inte dom snyggaste.
Men i brun är dom jättefina. :love:

De finns bla hos vår lokala ridsportbutik! Jag kan fråga henne om leverantör om du är intresserad. De finns i färgerna brunt, svart och grått. De gråa är läckra... :love:

Norton är helt OK skydd! Hade såna senskydd till min fjorda. Hade köpt såna till nuvarande hästen om inte eskadronskydden hade följdt med hästen vid köpet.

//Alice

det kitet ville jag oxå köpa, men har nyss köpt ett set med nya eskadronskydd så det får va :p. dom kostade iaf 475 kr i vår ridsportbutik och tyckte dom var fina, samt gillar jag modellen på bakskydden som sitter runt hela kotan sas.
men de hade bara full inne, och de blir alldeles för stort för min häst :(

någon som vet om dessa skydd görs i ponny (alt. cob)?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 618
Senast: Lobelia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 974
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt... 2
Svar
24
· Visningar
2 414
Senast: Harmomini
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 148
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka