Någon som vet hur man begär ut journaler?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Skulle vilja ha journaler från när jag var barn. Tittade på Mina Vårdkontakter, men kunde inte hitta ett jota där. Journalerna jag vill få ut är från Stockholms län, flera olika vårdinstanser och mottagningar, och från åren 1997-2007. Om nu detta spelar någon roll för tillvägagångssättet.
Någon som har en aning? :)
 
Kan du inte beställa på 1177, när du loggat in? Annars kontakta de sjukhus du vill ha journaler från.
Nej, det var det jag tittade på. Men det stod bara att ingenting fanns tillgängligt O_o :down:
Ok, ska man kontakta de sjukhusets kundtjänst då typ eller vaddå?
Mamma jobbar visserligen som sjuksköterska, men jag vill av olika anledningar inte fråga henne om hjälp med hur man gör...
 
Jag begärde ut alla mina journaler när jag flyttade från Sverige. Då var jag tvungen att ringa varje vårdcentral/sjukhus/avdelning där jag ville ha journalerna ifrån och så skickade de dem med posten. Detta var ett par år sen och i Skåne.
 
Jag begärde ut alla mina journaler när jag flyttade från Sverige. Då var jag tvungen att ringa varje vårdcentral/sjukhus/avdelning där jag ville ha journalerna ifrån och så skickade de dem med posten. Detta var ett par år sen och i Skåne.
Det ska inte behövas i sthlm, räcker att fylla i formuläret som jag länkade.
 
Jag begärde ut alla mina journaler när jag flyttade från Sverige. Då var jag tvungen att ringa varje vårdcentral/sjukhus/avdelning där jag ville ha journalerna ifrån och så skickade de dem med posten. Detta var ett par år sen och i Skåne.

Ja, så får man göra. Kostar dessutom pengar, bara så du är medveten om det TS.
 
Oj, visste jag inte! :eek:
Men så länge summan bara är 3-siffrig gör det mig inget...

Jag har också begärt ut journaler och det kostade inget även om jag också hört att en del tar betalt men det är typ självkostnadspris. Typ 2 kr per blad och kostnad för att dom skickade rekommenderat så såvida din journal inte är megastor med tusen sidor så kostar det inte så mycket. Jag fick som sagt min gratis för några år sen på en 50 blad kanske.
 
Jag har också begärt ut journaler och det kostade inget även om jag också hört att en del tar betalt men det är typ självkostnadspris. Typ 2 kr per blad och kostnad för att dom skickade rekommenderat så såvida din journal inte är megastor med tusen sidor så kostar det inte så mycket. Jag fick som sagt min gratis för några år sen på en 50 blad kanske.
Det var ju inte alls farligt! :up:
Tänkte att det skulle vara typ "1 dags lön för en handläggare = x antal tusen kronor" :eek:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 042
Senast: Lobelia
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Rosett
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 654
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp