någon som vet hur man kan ändra på skakelfästen???

kia92

Trådstartare
Hej allesammans!
Jag har nyligen renoverat en gammal fin trilla (eller ja nu är den fin).
Men det är för små skakelöglor på den ca 1 cm tjocka 4 cm långa.

Köpte en sprillans ny sele innan jag fick vagnen, en silettdäckel med snabbkoppling för skaklarna, vilket jag tycker är jättebra.
Men nu är det ju så att snabbkopplingen inte går in i skackelöglorna, remmen och spännet är för brett/ tjockt.

Det kanske går att antingen skaffa andra skaklar, eller svettsa dit en annan ögla eller fästa skakeln på något annat vis.

Det går nog byta ut till standardskakelöglor men då måsta jag byta gjorden också,för den sitter ihop med fästet.

Är det någon som har en ide hur man ska lösa detta??:confused:
Blir tokig, vill ut och köra:bump:
tacksamm för alla svar:)
 
sv:någon som vet hur man kan ändra på skakelfästen???

Har även en annan gammal vagn som är glapp i hjulen är det något som man kan göra något åt??
 
Sv: någon som vet hur man kan ändra på skakelfästen???

Jag köpte ny sele till den "uppfräschade" rockarden - med snabbkopplingar och då fick pojkvännen ta fram sin såg och såga av böjen - den del som gick parallelt med skakeln så det bara blev två piggar kvar. Gick snabbt och lätt men gäller ju att ha rätt verktyg.
 
Sv: någon som vet hur man kan ändra på skakelfästen???

Dåliga hjul ggger förr eller senare haveri ,oftest skrot kolla gamla trådar.
 
Sv: någon som vet hur man kan ändra på skakelfästen???

ok tack:), smart ide.. ska kolla om det funkar:)
 

Liknande trådar

Körning Ledsen om denna frågan dyker upp alltjämt och jag inte varit så bra på att leta reda på svar i befintliga trådar. Men jag har en sele...
Svar
10
· Visningar
4 358
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag är ju van att ha med stora hästar och loksele att göra, så jag har dålig koll på småttingar och bröstselar. Skönt att man kan fråga...
Svar
7
· Visningar
2 065
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp