Någon som vet någon bra sida om country music?

millan10

Trådstartare
Någon här på buke som kan hjälpa mig att hitta en sida med fakta om country? Har kollat runt själv, men hittar bara på W**i**dia och jag har svårt att förstå vad de menar ibland. Ska berätta om det inför klassen i fem minuter nu under kommande veckan.

tack på förhand!
 
Sv: Någon som vet någon bra sida om country music?

Kolla källorna wikipedia använder sig av samt kolla både svenska och engelska. Engelska har ofta mer och bättre fakta.
 
Sv: Någon som vet någon bra sida om country music?

Kolla på biblioteket, både rena musikböcker och uppslagsverk, så borde du hitta något bra.
 
Sv: Någon som vet någon bra sida om country music?

Googlade country music history och tyckte jag fikc ett gäng träffar. Här, ner till höger finns det länkar där du kan kolla historia. Här fanns också mycket, indelat tidsvis. Inte lika flashig som de andra, men fanns lite info där med. En sida med utdrag ur en bok om populärmusik.

Jag skulle satsa på att leta på amerikanska sidor eftersom det är en amerikansk genre, det känns som att det är större chans att få mer omfattande och korrekt info då. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 613
Senast: MML
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Gammal användare men skriver under annat nick. Jag ska på möte i nästa vecka i min kommun för att diskutera att läggas in på...
Svar
13
· Visningar
2 165
Senast: Keb71
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 945
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp