någon som vet...

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare IsaIrina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 583
I

IsaIrina

... vad getterna har sina "skinnpåsar" till...? (som sitter på halsen...) elr, finns dom bara där? :confused:

Det är för att man ska ha nåt att dra i för att få bort dom från soptunnan :D

Jag har ju två dvärggetter, de är bröder och lika gamla. Den ena har rejält bockskägg men inga "påsar" den andra har inget skägg men däremot "påsar". Mysko... :smirk:

Undrar också vad påsarna har för nytta.

Kläpparna (dvs skinnpåsarna) är bara en ren utseendegrej! Precis som att vissa getter är kulliga av naturen, dvs utan horn. Vissa getter har skägg (även honorna), andra har kläppar. Själv tycker jag det är jättegulligt med kläppar! En av årets (bock)killingar har kläppar och honom har jag sparat för vidare avel. Han är så söööööt! :love:

Och det har inget med doftkörtlar att göra. Getter har sina doftkörtlar uppe bredvid hornbaserna. Inget som syns, men när getterna luktar på varandras huvuden så är det doftkörtlarna de kontrollerar.

okej. ja undrade ju lite för bara en av våra honor har det. men inte den andra, lite lustigt. hehe.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 006
Senast: Efwa
·
Däggdjur Hej. Två renrasiga ej besläktade Hermeliner fick en kull i dagarna med 3 dödfödda och missbildade ungar. Det var hennes första kull och...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Lyan
·
Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
456
Senast: Valmet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka