Någon som vet???

Oliwen

Trådstartare
Var i en djuraffär i en annan ort och kollade på kaniner och lite andra djur. Det brukar en liten info lapp om ras,vikt,storlek m.m,som det även fanns här men som ras stod det dvärgkanin och att det var ett samlingsnamn för dvärgkaniner:confused: Går det att ställa ut en kanin som är av denna "ras"? Någon som vet???

Sv: Någon som vet???

dvärgkanin är ett samlingsnamn för 4 raser, hermelin, dvärghare,dvärgvädur och lejonhuvad kanin.

dessa raser går att ställa ut, men då måste dom vara rasrena,ha stamtavla och vara märka i båda öron.

Vet inte om dessa var renrasiga eftersom det inte stod något:Har varit där förut och då stod det dvärgvädur på lapparna:confused:

Kaniner i djuraffärer är ytterst sällan utställningsbara...
De brukar inte säljas med SKAF stamtavla när de kommer från djuraffärer.. Oftaste inte öronmärkta helelr...

Om du vill ha rasren så tycker jag du ska kontakta uppfödare av den tilltänkta rasen..

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 570
Senast: hastflicka
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 982
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka