Bukefalos 28 år!

Någon tvättkunnig?

MM

Trådstartare
Sonen kissade i sängen inatt och jag håller just nu på att tvätta madrassöverdraget. Det hade tagit alltihopa och inte gått igenom till skummmadrassen så den behöver jag inte tänka på.

Men jag kan alltså inte det här med tvätt. Jag slänger in allt i tumlaren på ett program och hoppas att det är torrt när maskinen är klar :o
Sånt jag är extra rädd om får alltid hängtorka så det inte ska krympa av misstag :p

Men då det här överdraget. Vilket program ska jag ha på tumlaren? Fanns ju jättemånga att välja på och jag fattar inte vilket det ska vara helt enkelt.

Någon som kan instruera mig? :)
Jag vill helst inte att det ska krympa för madrassen är helt ny :p
Misstänker att det är någon av stryktorrt, skåptorrt eller skåptorrt+ men vilken är bäst?



temporary-image1452078841132_568cf6ceddf2b31d538bdad0.jpg


temporary-image1452079905654_568cfaf62a6b2241eec49c5b.jpg
 
Om jag tolkar symbolerna rätt så ska det tumlas på låg värme, men ser inte riktigt vilket av programmen som kan tänkas passa till det.
 
Hade nästan velat se dom där ***-norna under vad som står efter dom också. Av det lilla jag kan se står det något om "individuellt inställbara..." vad står det mer?
 
Hittade lite mer läsvärt.

temporary-image1452081375312_568d00b3e087c37906181ec2.jpg


Känns som man behöver gå en termin på högskolan i hur man torktumlar :o :p
Aha, du ska trycka in en knapp som är en stjärna och ett streck under, det är skonsamt. Stämmer överens med symbolen ditt plagg hade fyrkanten med cirkel inuti och en prick i. Så långt har vi kommit fram till något. :up:
Nu till resten. :p
 
Jag hade inte vågat torktumla madrassöverdraget alls. Risken är stor att det krymper även vid hängtorkning och den risken ökar vid torktumling. Jag hade sträckt, hängt upp och sträckt minst en gång i timmen medans det torkar.
 
Jag hade inte vågat torktumla madrassöverdraget alls. Risken är stor att det krymper även vid hängtorkning och den risken ökar vid torktumling. Jag hade sträckt, hängt upp och sträckt minst en gång i timmen medans det torkar.

Jag önskar jag kunde göra så men då kommer han inte sova inatt :(
Eller om det går att övertyga om att sova utan madrassen en natt eller två tills den torkat.
 
Jag önskar jag kunde göra så men då kommer han inte sova inatt :(
Eller om det går att övertyga om att sova utan madrassen en natt eller två tills den torkat.

Är det väldigt tjockt? Annars brukar det vara så poröst material i madrassöverdrag att det torkar ganska fort i normal rumstemperatur. Tills ikväll borde det vara torrt. Annars kanske det fungerar att torktumla det allra sista? Då krymper inte materialet lika mycket som om man torkar från riktigt blött.
 
@Matmissbrukaren: Om det händer lite nu och då har du funderat på att ha ett extra skydd med plastad baksida? Jag köpte ett till pappa och det fungerade väldigt bra:

http://jysk.se/sovrum/lakan/speciallakan/vattentatt-flanellakan-90x200-n-dreams/family

Jodå, det har vi men vi skulle få hjälp med sånt från habiliteringen men det tar ju sin lilla tid och sonen skulle prompt sluta med blöjor den 18 december då jullovet började och har faktiskt lyckats vara helt torr (förutom en liten olycka på dagtid) sen dess men så hände ju det här nu.

Jag tror jag köper egna istället och skriver upp det som en merkostnad istället så går det lite snabbare att få hem dom :)
 
Jodå, det har vi men vi skulle få hjälp med sånt från habiliteringen men det tar ju sin lilla tid och sonen skulle prompt sluta med blöjor den 18 december då jullovet började och har faktiskt lyckats vara helt torr (förutom en liten olycka på dagtid) sen dess men så hände ju det här nu.

Jag tror jag köper egna istället och skriver upp det som en merkostnad istället så går det lite snabbare att få hem dom :)

De på Jysk funkar verkligen och är inte dyra :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
potatismjöl fungerar bra till att få bort kiss. 1 sug upp det värsta med hushållspapper 2 strö över rejält med potatismjöl låt ligga någon timma och skaka sedan av.
 

Liknande trådar

Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
17 576
Senast: rutans
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 313
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 780
Senast: BobberiBoo
·
Hundhälsa Sitter och googlar och skrämmer upp mig själv. Ska ringa till veterinären imorgon. Shiban påbörjade sitt löp ~femte mars och var då...
Svar
15
· Visningar
6 841
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp