• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare goggoman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 722
G

goggoman

som har något kul trick man kan lära sin hund.. tänkte få sambons kines o göra lite roliga saker:rofl:

Sv: Någon

När jag hade en schäferblandning för två år sedan lärde jag honom en massa roliga saker,

tex:
Give me five - (man håller ena handen emot hunden och hunden gör nästan som "vacker tass", fast istället för att bara ta upp tassen slår hunden tassen emot handflatan)
Dansa - (Man säger kommandot dansa och hunden snurrar runt på stället)
Kram - (Man sträcker ut händerna så lägger hunden upp tassarna på ens axlar eller runt midjan)
Rulla runt - (hunden rular runt)

En jättenyttig övning för att träna hundens lydnad är att be hunden att liga ner,och sen placera ut hundgodis på tassarna på den. Och sen vänta en stund, då ska hunden hela tiden ha ögonkontakt med dig, inte med godiset. Sen när du säger varsågod så får den äta upp godiset. :D

När jag hade en schäferblandning för två år sedan lärde jag honom en massa roliga saker,

tex:
Give me five - (man håller ena handen emot hunden och hunden gör nästan som "vacker tass", fast istället för att bara ta upp tassen slår hunden tassen emot handflatan)
Dansa - (Man säger kommandot dansa och hunden snurrar runt på stället)
Kram - (Man sträcker ut händerna så lägger hunden upp tassarna på ens axlar eller runt midjan)
Rulla runt - (hunden rular runt)

En jättenyttig övning för att träna hundens lydnad är att be hunden att liga ner,och sen placera ut hundgodis på tassarna på den. Och sen vänta en stund, då ska hunden hela tiden ha ögonkontakt med dig, inte med godiset. Sen när du säger varsågod så får den äta upp godiset. :D

okej... kul.. dansa kan hon, med det andra ska jag pröva!:rofl:

Buga är ganska sött.
Sätt godisen mellan frambenen och säg buga när hunden böjer ner sig mot den. Jättesött med lilla rumpan i vädret.:D

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
974
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 188
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 138
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 559
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka