Något förslag??? :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Bella_Bus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 665
B

Bella_Bus

Ska nu köpa dressyrsadel och söker så in i norden och har en häst som är himla svår att hitta sadlar åt *suck*

Alltså, jag ska köpa en dressyrsadel som sagt, den ska vara minst 17" i sitsen och vid bom, hästen har väldigt markerad manke och cutback måste han nog ha...
Sadeln måste passa hästar med inte så rak rygg utan mer "svank" typen, sen när han kommer muskla sig mer så kommer det ju även där kanske bli ett sadel byte.....*åh, jobbiga sadlar!* :( :p

Har testat Albion, Hubertus, dem passar inte, då tex Albion är mer för hästar med rakare rygg

kan du inte ta ut en sadelmakare som tar med sig lite olika sadlar och testar? brukar väl kosta ca 200-900 kr (??) ca att ta ut någon...

Har en hubertus till min pålle med väldigt markerad manke plus att hennes rumpa är högre än manken. Så man skulle nog kunna säga att hon är lite svankig. :D Sitter som gjuten på hon, är kollad av sadelmakre plus utprovare och fick klart godkännt.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
158
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
516
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka