Något ofarligt som smakar/luktar illa för katt?

Roheryn

Trådstartare
Min lilla katt och jag har olika synpunkter på vad som är lämpliga kattleksaker. Hon fullständigt älskar sladdar - laddsladden till telefonen, lampsladdar, TV-kabeln osv... Och det känns ju inte alldeles bra att hon leker med dem ("lek" betyder alltså "döda" med klor och tänder i hennes värld). Finns det någonting jag kan ha på som smakar och luktar illa för en liten katt så hon låter dem vara? Eller någon som har andra idéer om hur jag kan göra? Jag försöker gömma dem så gott det går, men det är ju dessvärre inte möjligt att ta bort dem helt.
 
Min lilla katt och jag har olika synpunkter på vad som är lämpliga kattleksaker. Hon fullständigt älskar sladdar - laddsladden till telefonen, lampsladdar, TV-kabeln osv... Och det känns ju inte alldeles bra att hon leker med dem ("lek" betyder alltså "döda" med klor och tänder i hennes värld). Finns det någonting jag kan ha på som smakar och luktar illa för en liten katt så hon låter dem vara? Eller någon som har andra idéer om hur jag kan göra? Jag försöker gömma dem så gott det går, men det är ju dessvärre inte möjligt att ta bort dem helt.
@MJLee är expert på katt och sladdar! 🙈
 
Min lilla katt och jag har olika synpunkter på vad som är lämpliga kattleksaker. Hon fullständigt älskar sladdar - laddsladden till telefonen, lampsladdar, TV-kabeln osv... Och det känns ju inte alldeles bra att hon leker med dem ("lek" betyder alltså "döda" med klor och tänder i hennes värld). Finns det någonting jag kan ha på som smakar och luktar illa för en liten katt så hon låter dem vara? Eller någon som har andra idéer om hur jag kan göra? Jag försöker gömma dem så gott det går, men det är ju dessvärre inte möjligt att ta bort dem helt.

Testa att dra ett uppskuret skal av citron på dem. Det finns en antibitspray som är baserad på bitterämnen från citrus. Jag har provat den eftersom min huligan tuggar sladdar när hon är uttråkad (det har blivit rätt dyrt, mina sladdar är mestadels Belkin... :meh:): https://www.apotea.se/anti-bit-fooey-ultrabitter-spray-236-ml-for-alla-djurslag

Husse gned in kvarvarande sladdar med chili hos sig när hon tuggat upp ett antal hos honom...
 
Testa att dra ett uppskuret skal av citron på dem. Det finns en antibitspray som är baserad på bitterämnen från citrus. Jag har provat den eftersom min huligan tuggar sladdar när hon är uttråkad (det har blivit rätt dyrt, mina sladdar är mestadels Belkin... :meh:): https://www.apotea.se/anti-bit-fooey-ultrabitter-spray-236-ml-for-alla-djurslag

Husse gned in kvarvarande sladdar med chili hos sig när hon tuggat upp ett antal hos honom...
Ah, tack, ska prova citron!
 
Jag har prövat citron, chili, bite-off, hah! Att barnsäkra ett hem är ingenting mot att Megara säkra det. Numera har jag sladdkanaler, mjuka och hårda överallt (även sådana som finns på Biltema), drar sladdar bakom bokhyllor, spikar fast kablar med kabelklammor, lindar in dom i såna här.

1627052924830.png

Aluminiumfolie med buntband för att hålla allt annat säkert. Allt så långt det går till laddaren/usb ingången osv. Köpt en skohylla att ha datorn på och klätt in den med kartong, ställt lådsidor så hon inte kan komma åt att hoppa in bakom och lagt en lådvägg ovanpå och komma åt hårddisksladdarna till datorn och a/c. Stoppar henne också från att lägga sig på hårddiskarna och bryta usb kontakten med datorn.

Av någon anledning så älskar hon märkeskablar mest, Apple, Samsung och liknande så de undviker jag att köpa :meh:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
1 959
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp