Några huvudbilder...

Sv: Några huvudbilder...

Wow, vilken snygging. :) Jag personligen föredrar ju den där lite nättare typen, både på amstaff och staffen. Vet du något om hur pappan är till temperamentet, har du möjligtvis träffat honom själv? Är lite svag för just den teckningen också. Har tittat på (eng) staffen en del förut (calaziryas fel :p) och föll för den här läckerbiten:

harry.jpg

Gomez Port Erin "Harry"

Hihi, muskler har han redan :D Rumpan börjar biffa på sig, och man kan se lite "bullar" framme vid bogarna också. Han kommer dock aldrig att se lika kraftig ut som Benjamin exempelvis, för dom har helt olika typer!

Men han blir nog relativt stor ändå, eller mer högrest ska man kanske kalla det. Han är mycket lik sin pappa, men har lite mer massa och substans i kroppen redan nu.

undertaker3.jpg

Jag är inte alls mycket för staffar oavsett sort. Men den där hunde var verkligen förbannat fin.

Jättesöta :laugh: Men många verkar ha något anatomiskt fel, de är ju alldeles snea :D

(vill ha bild på mamman också :bump:)

Här kommer lite helkroppsbilder! Som vanligt så samarbetade en del, och andra inte lika mycket...

baltimore16v.jpg-for-web-normal.jpg

brooklyn16v.jpg-for-web-normal.jpg

bailie16v.jpg-for-web-normal.jpg

blackberry16v.jpg-for-web-normal.jpg

butterfly16v.jpg-for-web-normal.jpg

boston16v.jpg-for-web-normal.jpg

bronx16v.jpg-for-web-normal.jpg

byron16v.jpg-for-web-normal.jpg

Så fina! Tyckte speciellt om nr 3.

Hur hanterar man så många valpar egentligen? De är lösa i hela huset antar jag? Är du ute och går med alla osv?

Dom har ett eget rum, men är lösa i huset också. Jag hade dock inte kunnat ha så många överallt, exempelvis när jag sover, är och handlar eller annat.
Jag har faktiskt aldrig hört talas om en uppfödare som har alla sina valpar ute i hela huset, som permanent idé alltså.

Jag håller på med alla valparna så mycket som det finns tid till. Två valpar har "egentid" med mig varje kväll, där dom spenderar kvällen samt natten med mig och dom vuxna hundarna. Jag har alltid med mig 2-4 valpar när jag kör bil, så att dom får vänja sig vid att åka i bilbur etc. Dom turas om och följer med för promenader inne i "byn" bland folk/hundar etc och sen så spenderar dom såklart tid lösa i hela huset varje dag, då dom får gå ut på tomten hur mycket dom vill, leka med dom vuxna, ligga i soffan med mig eller vad som nu görs just då.

Men det blir ju inte så mycket som en valp får i ett eget hem, där bara den finns, såklart. Dom som har flyttat är dock välanpassade individer, som hittills fungerar jättebra i olika miljöer, situationer, med andra hundar och liknande. Så förhoppningsvis är det nog, det dom får!
(Dygnet har ju bara 24 timmar, och dom är många - så tiden är ju knapp..)

Jag har faktiskt aldrig hört talas om en uppfödare som har alla sina valpar ute i hela huset, som permanent idé alltså.
Inte jag heller, därav frågan just för att dina är äldre än vad de brukar vara. Funderade över vart "gränsen" går s.a.s.

Tack för utförligt svar! Jag är absolut inte ute efter att kritisera och hoppas att det inte verkade så- bara otroligt nyfiken av mig och på hur du (eller ja, uppfödare i allmänhet) löser det med många äldre valpar kvar.

Jag tog det inte som kritik, bara så du vet :)

Dom uppfödare jag känner personligen vet jag kör på ungefär samma stil som mig, förutom att dom oftast har lite mindre tid att lägga.
Sen vet jag om andra som inte gör ett jota med valparna som är kvar länge, men dom räknar jag inte som särskilt seriösa heller!

Åh tiken på fjärde bilden och den första hanen (näst understa bilden) är ju så fantastiskt underbart bedårande görsnygga så att jag nästan måste ha en amstaff!! kan ju knappast va svårare att träna än ulltussen jag har nu!! :D

Den första hanen är så vacker så att det är sjukt :love: Han ska förhoppningsvis bli min framtida avelshane. Utöver en trevlig mentalitet, så har han en exteriör som är i det närmaste helt perfekt.
Tiken på fjärde bilden är Puma, en riktigt söt liten tjej :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
21
· Visningar
955
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 391
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 506
Senast: attheedge
·
Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 057
Senast: sidensvans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka