Namn på företag.

Cyllene

Trådstartare
I need help!

Nu har jag haft företaget ett år och har inget namn på det! Jag får bara inte till det.

Har ni lust att hjälpa mig med förslag??

Mina funderingar "so far" är att använda mina initialer XX, och sen något som kopplar till hästar, sporthästar och/eller avel. Företaget är internationellt så det bör vaar på engelska.

Mina förslag som jag inte riktigt gillar:

XX Breed (kan funka men anonymt)

XX Sporthorses (kan funka)

XX Import (säger inget om vad det handlar om)

Företaget sysslar med hästavel (spermaimport), viss import av hästar samt unghästutbildning.

Har vi någon här med fantasi? Jag ä röppen för ALLA förslag!

Mvh C

PS. Kanske ska använda Cyllene istället för mitt eget namn! :D Cyllene Sporthorses, ingen skulle fatta nåt...

Sv: Namn på företag.

Hur välkänd är du, alltså - är det en fördel att använda ditt namn eller dina initialer?
Företagsnamnet är ju faktiskt viktigt även ur den synpunkten.

Kolla runt på hästsidor, eniro mm för det bästa är att hitta något som ingen annan heter om du bara skall ha dina initialer och ett vanligt begrepp som

Jag skulle kanske använda hela mitt för och efternamn så spelar det ingen roll om det är import eller sporthorses efter utan det är ditt namn man kommer ihåg, ditt varumärke liksom. (Tror vi har samma förnamn också ;) )

Tänk dej XX Försäljningsstall, hur många heter inte det? Men om man lägger till ANna Anderssons försäljningsstall så kommer man komma ihåg att det var hon den där anna som hade det osv. Fattar du hur jag menar?

I Sverige är jag inte det minsta känd. Så jag tjänar nog inget på att använda mitt namn på det sättet. Men nu går ju företaget under "Anna Anderssson" utan nåt mer, så det är ju lika illa.

Hade jag bott på någon gård så kunde jag använt gårdsnamnet också. Men det gör jag ju inte...

Men gårdsnamn blir lätt inaktuella, om det är så att man flyttar ;)
Jag röstar nog för namn eller initialer, för det är ju något som är relevant.

Oavsett om du är känd här eller inte, så är ju hästvärlden en rätt liten värld för "de initierade" så namn bör vara rätt lätta att få inarbetade.

Sporthorses tycker jag är bäst av ovanstående. Det är ju sporthästar, endera i färdigt format eller i blivande form ;)

I Sverige är jag inte det minsta känd. Så jag tjänar nog inget på att använda mitt namn på det sättet. Men nu går ju företaget under "Anna Anderssson" utan nåt mer, så det är ju lika illa.

Jag har ju noterat att vi troligtvis heter samma sak efter en artikel... Så helt okänd är du nog inte. Man kommer ju ihåg det man vill i förhållande till vad företaget håller på med.

Jag har kontakt med ett företag som jag aldrig kommer ihåg vad det heter och aldrig hittar när jag letar efter det eftersom de heter en kombination av de orden du har nämt tidigare. Hade de hetat typ Petter och Lottas XX så hade jag hittat dem fortare.

Aha! :) Jag tänker inte så långt. Tror fortfarande jag är jätteanonym.

Jag tycker det kan bli långt om jag använder hela förnamn och efternamn. Därav tanken på att bar använda initialerna. Svårt det här!

Kul med en namne förresten! ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka