Namn på whiskaskisse!

neywaz

Trådstartare
Jag har blivit lycklig ägare till en sån där katt som ser precis ut som den i whiskasreklamen - dvs ljust grå randig och bara sådär uuunderbart söt!!!

Nu har jag jättesvårt att hitta på ett namn, vill inte ha ett typiskt "mumlan skorpan sessan" liknande utan det ska vara något extra fint.

Nån som har ide så blir jag jätteglad! :bump:
 
Kan den inte få heta Whiskas, Whiskers eller något sådand då? Eller varför inte Silverpilen, Silverspoon, Spooky eller något utifrån färgen. Färgen heter på "kattspråk" Svartsilver... med följeord, tigré, tabby eller spotted bereoende på mönster.
 
har du läst TS Eliots bok om katters förhållande till sina namn? Den är underbar! Kanske får du några tips där.
Om inte annat får du garanterat ett speciellt förhållningssätt till kattnamn. Det fick i alla fall jag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 216
Övr. Katt Ja så är det. Jag fick ju tillbaka min egen lilla uppfödning " den svart-vite kissen" .. Men han har fortfarande inget säkrat namn...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp