En grannes hund heter "Akta"

Det namnet hajjar man verkligen till på när hunden sticker å hon står å gapar "Akta" ;)


Annars gillar jag:
Rusa
Ila
Kuta
qvittta
 
Hon är tyvärr fortfarande namnlös :(
Valpen, kräket, älskling, snuffsis, fisen kallas hon för i dagsläget.
 
Yaaay, pass på!!!! yaay sluta äta bajs!! Yaay hiiit... Nej.

Men funderar på namnet Snus :p bara för att det är ovanligt (Kom på det själv).
 
Helt emot den typen av namn du sökte efter egentligen men jag tycker hon ser ut som en liten Flisa :p

Som några andra sagt så är Klura också ett namn jag gillar. Qlura har vi en hund på klubben som heter, tävlar sm i lydnad om jag inte minns fel
 
Vilken vacker dam! Jag stirrar mig blind på hennes fina skarpa ansiktsmask och öron och tänker lite på sot, eld och rök!

Maska, Aska, Sota, Svärta, Elda, Lava, Fara

Gillar tidigare alternativen Rusa, Ryta och Härja också.
Några fler förslag kan ju vara Vilda, Vittra, Akta, Gissa, Tara, Mara, Åska, Blixtra och Dundra

Eller så kan du kalla henne för något helt annat, ett gulligt namn som får bruksfolket att reagera och undra om de hört rätt då en malle oftast har så pass uttrycksfulla kraftnamn numera.

Prinsessan, Älskling, Fiffi, Grynet, Pyret, Molly, Lady osv


/ kayoba
 
Jag håller med. Ett avväpnande väldigt sött namn är härligt.

Jag känner till en stor stark dobermanntik som hette Emma. Hon fick komplimanger för sitt namn trots att en del tyckte hon såg skräckinjagande ut.

Så för @Torktumlare så kanske namnet Sötnos eller Lilla My skulle vara trevligt trots allt?

Brukshundsklubben är redan full av Attack, Boss, Zorro etc.

:)
 
Finns en jäääättefin flat som heter Klura, det gillar jag :)

Andra förslag (kanske inte alla efter dina preferenser men lite roliga/"tuffare" iallafall): Ninja, Häxan, Duffy, Buffy, Vilja, Pussel, Kobra.
 
Jag röstar för Vilje, jag fullkomligt älskar namnet efter att det poppade upp i huvudet för många år sen. En tamråtta hemma hos oss fick då namnet :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 995
Senast: Shenzi
·
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 026
Senast: tassel
·
Utrustning Jag har idag provat en bomlös sadel. Jag har länge varit nyfiken på bomlöst och tyckt det skulle vara PERFEKT till valacken som är ett...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 550
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp