Namnförslag på mina hundhalsband?

igbest

Trådstartare
Jag syr hundhalsband för skojs skull och nu har det blivit så att jag har sålt lite av det jag har sytt. Nu till min fråga... Jag kallar mig för *Hundhalsband by Jennie* på Facebook men det är långt och krångligt och jag känner att jag skulle vilja ha ett kortare namn, mycket för att kanske kunna göra namnlappar att sy på halsbanden.

Mitt namn är Jennie och mina hundar heter Qarusell och Ultima, kan man göra något av det?
Andra förslag?

Ett par av mina halsband som jag sytt till mina egna hundar :D
2015-11-28_114733_565a0bcf2a6b222c7335fd3f.jpg

2015-09-15_200750_565a0bb5e087c32db151c796.jpg
 
Jag syr hundhalsband för skojs skull och nu har det blivit så att jag har sålt lite av det jag har sytt. Nu till min fråga... Jag kallar mig för *Hundhalsband by Jennie* på Facebook men det är långt och krångligt och jag känner att jag skulle vilja ha ett kortare namn, mycket för att kanske kunna göra namnlappar att sy på halsbanden.

Mitt namn är Jennie och mina hundar heter Qarusell och Ultima, kan man göra något av det?
Andra förslag?

Ett par av mina halsband som jag sytt till mina egna hundar :D
2015-11-28_114733_565a0bcf2a6b222c7335fd3f.jpg

2015-09-15_200750_565a0bb5e087c32db151c796.jpg

Kändes mer som en förklädd annons...

Hundhalsband BY jennie känns sådär dock med svengelska. Men har inget förslag. Halsband av Jennie räcker kanske. Säljer du inte i någon större utsträckning eller ska registrera företag så gör det inget om det är långt.

Av Jennie på lapparna kanske.
 
Det är inte tänkt som en annons, dom flesta halsbanden jag gör är till mina egna hundar.
Men av Jennie skulle kunna funka tänker bara det skulle vara kul att det syns var halsbanden som inte blir kvar i hemmet är ifrån
 
Det är inte tänkt som en annons, dom flesta halsbanden jag gör är till mina egna hundar.
Men av Jennie skulle kunna funka tänker bara det skulle vara kul att det syns var halsbanden som inte blir kvar i hemmet är ifrån

Okej

Av jennie funkar ju även bra om du börjar sy annat (typ täcken eller selar) :)
 
Dog collars by JUQ /JQU/QUJ /QJU /UQJ /UJQ
Ultimate (collar) by Jennie
Q&U by J / Jennie
Qartima by Jennie
 
Ingen aning, men jag marknadsför inte halsbanden som äkta vara. I dagsläget står det inget på mina halsband vem som gör dom och jag har aldrig tänkt tanken. Bra fråga, det måste jag kolla upp :).
 
Fina halsband! Jätteläckra! Var har du köpt banden med Prada/Burberry loggorna? Visste inte att det fanns "loggor på löpmeter"!
 
Ingen aning, men jag marknadsför inte halsbanden som äkta vara. I dagsläget står det inget på mina halsband vem som gör dom och jag har aldrig tänkt tanken. Bra fråga, det måste jag kolla upp :).
Syr du alltså halsband och syr på loggor av andra märken?
Varför då?
 
I första hand är det halsband med namn jag gör men då efterfrågan på halsband med kända märken kom upp så köper jag ibland dekorband med kända märken och syr det också :)

Varumärkesintrång kan innebära böter eller fängelse i högst två år. Jag tror dock att det är ytterst sällan någon privatperson döms i domstol, det vanligaste är nog att varumärkesägaren begär skadestånd civilrättsligt eller bara lägger ner om den som utför intrånget slutar med det.

Jag skulle dock undvika att göra brottsliga saker i mitt eget namn ändå, känns lättast.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blev för en vecka sedan med valp och behöver hjälp med vad vi ska kalla henne. Det är en dvärgschnauzer svart och silver som heter...
Svar
18
· Visningar
1 198
Senast: igbest
·
Övr. Hund Mina föräldrars hund (som jag också är engagerad i) fick tidigare i höstas (vintras?) ett fult sår vid/på sporren, ena frambenet. Heter...
Svar
14
· Visningar
6 795
Senast: Whirlie
·
Övr. Hund Har era hundar smeknamn, och använder ni isåfall flera namn på dem när ni kallar på dem? Fungerar det eller blir hunden schizofren...
Svar
2
· Visningar
1 185
A
Utrustning Köpte en rejäl yllefilt och tänkte göra ett hyfsat täcke av den, och undrar om någon har tips på material till kantband, bogspännen...
Svar
6
· Visningar
2 120
Senast: Nica2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp