Namnförslag till Jakthund

Sv: Namnförslag till Jakthund

Kallar du en jakthund för Misse får han mindervärdighetskomplex!
Hunden lär ju knappast veta bättre. ;)

Det vette tusan om jag vill vara jägare och kalla in "Misse" från ett ståndskall ;) munterheten i jaktlaget skulle nå oanade höjder!
Jack, Grey, Skall, Hero det är namn man kallar n en jaktchampion med ;)
Men det är ju det som är själva poängen. Att bryta från normen och inte vara som "alla andra".
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Arrack, Hero, Alfons, harry, nisse, Joy, Boy.

Du måste lägga in bild på den sen :D gråhundar är de sötaste som finns! :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Hunden lär ju knappast veta bättre.
Nej, han kanske inte förstår namnet, men när folk börjar skratta varje gång man kallas in måste risken vara stor att det blir "skämsfaktor" för hunden. ;)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Sambons basset heter Qvik, tyvärr är han varken kvick eller skräckinjagande som Thomas Kvick.. ;) Men det funkar bra i skogen!

Annars gillar jag Krut, Hagel, Chippen eller som någon annan skrev, "gubbnamn" - typ Egon, Ralf, Ragnar mm.

Om nästa hund blir en tik så blir det en ICA :P
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Nej, han kanske inte förstår namnet, men när folk börjar skratta varje gång man kallas in måste risken vara stor att det blir "skämsfaktor" för hunden. ;)
Folk vänjer sig väl? Och varför skulle folk skratta? Ärligt talat hade jag inte reagerat nämnvärt på vad hunden heter ifall någon berättade det.

Och tror du att hunden lägger ihop att människorna skrattar åt dennes namn?
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Måste tacka alla för att ni hjälper till att komma på namn på vår kommande trassel tuss :) börjar få lite ideer men har inte fastnat för något ännu...

trevlig Valbor till er alla.
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Mix
Kingen
Snaps ( :angel: )

Hoppas att du hittar ett bra namn till din hund, det är inte lätt :laugh:
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Ett härligt jakthundsnamn för mig är:

Klinga (Skallet klingar i skogen)

Men är det kanske feminint? Kan man ändra det til Klinge, Kling ... ?
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

I jägarkretsar är machofaktorn viktig ;)
Att ta med sig Misse på älgjakt skulle utan minsta tvekan innebära många gliringar till hundföraren.
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

oj oj nu brinner de i knutarna, sambon röstar för Ricky blä blä de går inte då ett finsk fyllo som vandrade i centrum när jag var liten hette de... usch tabu... måste genast kontra med något riktigt bra, har föreslagit Grey som jag fastande för och Kero som jag haft på lager innan men än är inte sista ordet sagt hahah Hjälp :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

till Mimmipigg- Macho faktorn är hög under jakt och framför allt flödet av testosteron haha så man får ha de i åtanke vid namnval ;) inte ska hundstackarn behöva bli retad av de andra pojkarna :laugh:
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Nallo (haft en schäfer som hette så)
Aldo
Arrack
Zodd
Fango
Aro
 
Senast ändrad:
Sv: Namnförslag till Jakthund

Att de ska vara så svårt att bestämma vad en liten tuss ska heta om ni har fler förslag mottages dessa med stor tacksamhet :)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Jag menar alltså att den så klart ska heta Macho! Det blir ju så att säga dubbel betydelse!

Jag älskar såna namn!
Somsagt:
Hejsan eller Macho är mina förslag! båda går bra att ropa och ligger bra i munnen dessutom!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp