Namnförslag till Jakthund

Miss Noora

Trådstartare
Hej På er alla.

Vi väntar med spänning på vår tredje hund som blir en liten gråhunds hane, dock är vi oense gällande namn jag och min sambo så nu känner jag att jag vill ha ett gäng riktigt bra på lager för att vinna kampen ;)

Namnet bör vara kort o lätt att ropa, han kommer när han växer upp att användas till jakt av vildsvin, björn och älg.

Jätte tacksam för er hjälp :idea:
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Björn :D (förlåt, kunde inte låta bli)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Killer :devil:

(Bra förslag Skuggi)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Tack för att ni försöker... jag forsätter att gnugga geni knölarna, tack för det bra förslaget på namnsidan Zantha
 
Senast ändrad:
Sv: Namnförslag till Jakthund

Vi kör rätt mycket med kändisnamn till våra djur, vi tycker det är lite roligare än Fido :)

Har ni ingen gammal idol ni båda gillat, Arnold Schwar... (stavning, hm:) ), Axl Rose eller liknande. Nu kanske man inte kan vricka tungan och ropa Arnold schwarzenegger varje gång iofs :)..
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Vi kör rätt mycket med kändisnamn till våra djur, vi tycker det är lite roligare än Fido :)

Har ni ingen gammal idol ni båda gillat, Arnold Schwar... (stavning, hm:) ), Axl Rose eller liknande. Nu kanske man inte kan vricka tungan och ropa Arnold schwarzenegger varje gång iofs :)..

Hmmm du sådde ett frö där, tack för en bra tanke :laugh:
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Bosse
Albin
Börje
Eddie
Rocky
Karo
Fido
Tulo
Misse (så folk tror att det är en katt) ;)
Mulle
Musse
Laban
Ivar eller Ivan
Kalle
Göran
Leif (Leffe, Loffe)
Elton
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Kallar du en jakthund för Misse får han mindervärdighetskomplex!

Det vette tusan om jag vill vara jägare och kalla in "Misse" från ett ståndskall ;) munterheten i jaktlaget skulle nå oanade höjder!
Jack, Grey, Skall, Hero det är namn man kallar n en jaktchampion med ;)
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Vår förra jakthund hette Fajt, han var en tysk jaktterrier så namnet var väldigt passande..


Nuvarande hund (Wachtel) heter Kurt:angel::rofl:
Vi försökte komma på nåt fräckt tufft namn men hela tiden så hängde Kurt sig kvar. Han är liksom en Kurt, lite korkad, väldigt snäll och världens goaste.

Båda hundarna heter även de namnen i stamtavlan!


Kompisen har en gråhund som heter Stoj det gillar jag med:) Sen har han iof en Sulan och en Svennis med, kanske inte lika snyggt:p Det ska vara korta och enkla namn som är lätta att ropa! Är ganska förtjust i "gubb"-namn, typ Evert, Eskil, Egon..
 
Sv: Namnförslag till Jakthund

Kallar du en jakthund för Misse får han mindervärdighetskomplex!

Det vette tusan om jag vill vara jägare och kalla in "Misse" från ett ståndskall ;) munterheten i jaktlaget skulle nå oanade höjder!
Jack, Grey, Skall, Hero det är namn man kallar n en jaktchampion med ;)

haha jag håller med dig, har såååå svårt att de sambon med bössan på axeln stå o kalla Misse :laugh:

Men jag är tacksam för alla förslag jag får, gillade Grey Skarpt:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp