Namnförslag :o

Sv: Namnförslag :o

Flyr till hemlig ort ! :o

Nu velar vi på

Ängla
Troja
Tingeling
Skugga
Koda
Chilli
Raija
Freja
Fenja...

Listan är ju inte lång eller så heller!!! >.<

Svåååårt ju.. Hon ska ju ha namnet hela livet.. Trolla har vi oxå funderat på.. Hon är en tvättäkta trollunge som springer iväg när de är dags att gå in, jagar kattten, välter ut allt vatten i skålen & biter "storebror" i svansen.. Haha :love:

:rofl:

Trolla kan vara gulligt, men tänk på att namn ofta blir självuppfyllande :angel:

Vi döpte vår första till Gimli, ni vet den söta dvärgen(han är delvis dvärgpudel, hunden alltså) i Sagan om ringen?
Om man tittar noga på filmen så ser man att Gimli inte bara är söt, han är hårig, hungrig, krigisk, envis, ofta rätt aggressiv..osv Kanske inte drag man önskar sin hund...
Men det kan jag tala om.. att han blev en Gimli. Ända ut i klospetsarna :devil::rofl:

Så tänk efter noga :p

Freja eller Skugga tycker jag skulle passa.

Det behöver inte stämma, Boss är den mesigaste och mest valpiga hund jag har haft;) Folk som känner honom kallar honom "Simple dog".:o

(Tills han kommer ut till fåren, då jävlar!)

Tror vi har enats om Raija nu .. Känns som de passar henne :angel: Ska smaka lite på det. Hur klarar uppfödare sånt här :o

Alla uppfödare klarar det inte alls. :P Pårea, Salamikastrat och Finaflickorfiserinte är dom mer stukade namnen jag hört.

Tror vi har enats om Raija nu .. Känns som de passar henne :angel: Ska smaka lite på det. Hur klarar uppfödare sånt här :o

Men Raija är väl ett finskt "människonamn"?

Om du inte bestämt dig helt och gillar hundnamn så har jag några förslag:

(Trolla tyckte jag var väldigt sött!! och passande på det söta björnutseendet. ;))

Minnie
Lizzie
Ginny
Lovis
Fia
Kita

Sapphire, Amy, Bonnie, Sally, Ally, Amber, Saffy, Milla, Molly, Minou och Freja :)
Hoppas jag kunde hjälpa till.
Min 1åring heter Sapphire som är Safir på svenska men även Phillipinska Ariel. Hon är svart och var väldigt lik din lilla valp som liten :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 322
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Atletix