Namnförslag på hundtrim!

Gumman

Trådstartare
Jag har planerat att köra igång mitt trim under 2008 och står helt utan förslag på trimnamn. Har ni några bra förslag?

Sv: Namnförslag på hundtrim!

Några till:
Tassa in
Tassa fint
Salong Jycken
Hunderiet
Päls och tass
Fina hunden

får jag hoppa in med en fråga här?
har kollat lite på utbildningar....och har sett att det finns en grundkurs som inte är inriktad på utställningstrimning, sen finns det en 30v som är utställningsinriktad

funderar ju på att ta över en djurtillbehörsbutik...och skulle vilja ha med trimningen också. räcker det med att gå grunden? hela känner jag var för mycket nu för mig..både i tid och pengar

Jag rekommenderar att du går den långa kursen om du ska starta upp trim.

får jag hoppa in med en fråga här?
har kollat lite på utbildningar....och har sett att det finns en grundkurs som inte är inriktad på utställningstrimning, sen finns det en 30v som är utställningsinriktad

funderar ju på att ta över en djurtillbehörsbutik...och skulle vilja ha med trimningen också. räcker det med att gå grunden? hela känner jag var för mycket nu för mig..både i tid och pengar

Vad är det för utbildning du är intresserad av? Jag ska snart avsluta en utbildning som jag påbörjade i maj 2007, men är trots det inte redo att börja göra iordning hundar till utställning.

En del lättare raser som kan jag trimma till utställning, som Jack russel, borderterrier och liknande, men knappast Cocker spaniel, Dvärgschnauzer eller så. Detta beror inte på att jag har gått en dålig utbildning utan på att det krävs mycket erfarenhetför att göra iordning inför utställning. Jag kan göra så gott som alla raser i en vardagsfrisyr, men att göra en hund inför utställning innebär inte bara att man vet hur den ska göras, utan också att veta hur man ska förstärka bra egenskaper och dölja mindre bra.

Jag rekomenderar ändå att du går en längre utbildning, då det är erfarenheten du lär dig av. Du hinner inte göra så många hundar på låt säga 4 veckor.

vilken har du gått? jag skickar dig ett pm istället...

Jo, jag finns här, men har haft mycket omkring mig bara.. många bra namn var det.. men gärna fler.. :) Måste ha urval också... :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane. Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike... 2
Svar
22
· Visningar
1 784
Senast: Sel
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 731
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 225
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka