Namnförslag på kattunge!

Sv: Namnförslag på kattunge!

min syster har en heltvit hankatt som heter Rolf-Göran alias Roffe. :D

Ja faktiskt är det riktigt fint. är inte riktigt säker på att jag vill ha ett människo-namn dock. Min nuvarande katt (som jag tyvärr måste ge bort...:() heter Lunkentuss. Vill gärna ha ett namn till den nya i samma stil. Några andra förslag?

Cocos skulle kunna passa på en liten vit katthona. Sockersmulan är lite för långt och då blir det bara smeknamn. Flingan/snöflinga känns lite hmm...tja, inte riktigt super kanske. Har du något mer på lager? :p

* Vitnos
* Snö
* Sockervadd
* Blanka
* Siebla (Samiskt ord för "genomblöt snö om våren" enl. länk.)
* Tjarvva (Samiskt ord för "skare".)

Cocos skulle kunna passa på en liten vit katthona. Sockersmulan är lite för långt och då blir det bara smeknamn. Flingan/snöflinga känns lite hmm...tja, inte riktigt super kanske. Har du något mer på lager? :p
Istapp
Isis
Molntuss
Cirrus
Stratus
Sippan / Vitsippan
Nyponros
Kvarts
Cous-cous

Jag gillar mest utländska namn som Ashley eller nåt:P haha men om du vill ha svenskt så tkr jag att Ella eller Elsa e fint:P eller snöboll..'

:p

* Tjarvva (Samiskt ord för "skare".)

Skare heter min kisse! Enligt stamtavlan iaf, det blev en Simmen efter ett tag...:)

Nåja, vad gäller namnförslag har du ju fått en del bra. Flinga är fint, även Cocos.

Kan lägga till: Tindra, Isa

Har du fått hem henne än eller väntar du? En del namn växer ju fram när man haft dem ett tag o lär känna deras personlighet!

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
350
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
614
Senast: KeeNine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur