Namnmärkta hästgrejor

Glamoroza ox

Trådstartare
Hur gör ni med t.ex broderade schabrak när hästen säljs/avlivas?

Sparar ni ? Skickar med hästen ? (vid försäljning)
Säljer ? Sprättar bort & broderar nytt ?

El. är det bara jag som har flera schabrak som är broderade?
Hade jag bara haft ett så är det kanske roligt att spara som minne, men har ju inte plats att spara hur mycket som helst ifall/när min häst vandrar vidare:(

Sv: Namnmärkta hästgrejor

jag brukar försöka att inte brodera hästens namn, eftersom man lätt byter häst elelr att det händer något, offtast är det mitt namn eller min logga elelr likande som står, men har jag något med min häst namn på så spar jag det som minne och annvänderpå hemmaplan som vanligt. >:)

Jag broderar inte hästens namn på någonting, byter häst lite då och då och då står man där med en massa oanvändbara saker.

jag har aldrig broderat in något på mina saker, har tyckt det varit onödigt och om jag skulle göra det, tror jag nog jag skulle brodera mitt eget namn.

har broderat in min ponnys namn på ett nosludd och det skickade jag med när jag sålde henne :D

jag broderade hela mitt namn, efter ett år så bytade jag efternamn,.

dumt gjort! =)

men de är flera årsedan nu, ponnyschabrak så de har gått i graven!

Har 3 st schabrak som har hästens namn.
Broderade dem för 7-8 år sedan.
Jag tävlar inte i något utan jag/vi lullar runt i skogen så varför jag egentligen namnmärkte över huvud taget är en gåta :smirk:

Tyckte väl att det var en bra idé då (broderade även hästens namn på en jacka i samma veva)

Jag beställde 1 broderat ulltäcke och 1 broderat skrittäcke med hästnes namn på. Ulltäcket hann jag inte ens använda innan jag sålt häste, täckena följde med.

*kl*

jag har aldrig broderat in något. men den dagen jag kommer göra det så kommer det vara mitt namn. det händer ju att man byter häst-även om det inte är så ofta. då vill jag inte sitta med massa oanvändbara saker...visst, man kan ju använda dom, men tänk om man hade ett sto som hette gumman-å så skaffar man en valack :p

jag älskar att brodera på saker men jag borde inte, varje gång jag gjort det så har det hänt ngt, jag har blivit tvungen att sälja hästen eller avlivat den :(

Undviker att brodera hästens namn.

Personligen skulle jag inte vilja ha mitt namn broderat heller, antingen företagets namn (stuteri etc) eller gårdens namn.

jag har vitt schabrak med hans namn och ett svart med mitt eget.
vi har aldrig tävlat, men han har använt det ändå. nu hänger det på väggen, med en bild fastnålad och en fläta gjord av några trådar svans - och där ska det få stanna om han säljs eller går bort. ska vi tävla, då ska han däremot få använda det.

det med mitt namn är mest vardagsschabrak eller till träningstävlingar

Jag brukar enb brodera hästarnas namn på saker som jag vet är relativt snabba förbrukningsvaror. I övrigt använder jag mina initialer, stall namnet eller teamnamnet.

Skulle hästen "försvinna" innan sakerna är slut använder jag dem på nya hästen tills de är förbrukade. Det spelar mig ingen större roll att det råkar stå fel namn.

Förra ponnyn hade ett broderat tävlingsschabrak samt ett tävlingstäcke med endast hennes namn, det följde givetvis med när hon såldes. Och ja, en gravderad lädergrimma också, men det var lika självklart att den följde med.

Första ponnyn hade två schabrak med mitt + hästens namn. När han avlivades ville jag i förtvivlan bara kasta alltihop, men jag visste att min mamma räddade undan dem. När det i somras var dags att flytta, hittade jag dem och insåg att det ena inte ens var tvättat, 8 år senare.. Jag har inte ens orkat titta på dem. Jag tvättade, och la sen upp dem på vinden. Jag kan inte förmå mig att kasta, inte heller att sprätta bort och använda igen (vilket jag iofs tänkte göra med det ena, "mindre snygga", men det går inte att få bra). Jag har bestämt mig för att jag faktiskt får lov att behålla någonting som minne. Däremot har jag inga mer namnmärkta grejer nu...

Jag har aldrig broderat något eftersom jag inte haft någon egen häst utan ponnyer som vandrat vidare när situationen inte passat längre.

Nu när jag har köpt egen häst så tänker jag brodera hans namn på iaf schabrak o hans ulltäcke - när jag får tummen ur och har skaffat snygga tränings/tävlingsschabrak. Nu har vi fina hemmaschabrak men inget "extra" som jag vill brodera på. Han har fått en egen lädergrimma med sitt namn o stam graverat på.

Kommer aldrig sälja honom och den dagen han dör (:cry:) behåller jag nog sakerna som finns kvar som minne, han är ju bara 3 än. MINA hästar ska inte bli slit o släng produkter och som jag köper för att tävla eller komma vidare på något vis. Den tiden fick jag nog av med andra ägare till ponnyerna jag red. Så broderas det så broderas det för livet sas ;)

Och det är HÄSTENS namn, mitt eget skulle jag aldrig komma på tanken att brodera :eek: Tycker det är rent osmakligt.

Hade de inte varit för att hästen växer ur sadeln så lätt så hade jag gladeligen satt en platta på den med - med hästens namn ;)

är det bara hästens namn broderat har jag skickat med det vid försäljning annars sparar jag dem.. vet egentligen inte varför för jag använder dom inte :p men dom ligger där nånstanns!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 275
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 700
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 813
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka