Namnmärkta hästgrejor

Sv: Namnmärkta hästgrejor

vissa sparar jag sen vissa kan man faktiskt sprätta väck brodyren på och använa som vanligt igen efter.

*kl*
är det bara jag som skaffar häst för att ha en livskompis?
(menningen att öppna för diskution, inte påhopp på någon.)

Jag har brodderat på 1 schabrak hittils, till min älskling som avlivades i höstas, 26 år gammal. Nu är schabrak nr 2 på väg, men min nya hästs namn. skulle dock aldrig brodera in mitt eget namn, men däremot hästens.

Tja, det är lite svårt att köpa en häst som är flera nummer förstor bara för att kunna ha den hela livet. Att man växer ur sin ponny är rätt vanligt, sen att känslan att sälja är vidrig är en annan sak.. Men skulle ingen sälja hästar så skulle det inte finnas några hästar att köpa som livskamrater..

Jag ser mina som livskamrater, ändå har jag förlorat två fyraåringar i år.. Man kan inte skydda sig mot allt.

Nu har jag aldrig sålt en häst, men skulle jag det skulle jag nog skicka med de broderade sakerna.

Har inte haft ngt broderat efter de som tagits bort, men skulle väl göra som med namnskylten - spara som minne. Hade jag flera grejer skulle jag spara lite och kasta mycket, eller sprätta namn och använda till någon av de andra alt sälja.

har ytterst få sånna.. från gamla hästen har jag två som jag sparat som minnen då han blev avlivad..

nuvarande hästen har ett täcke med brodyr... det blir nog sparat som minne när han hans dagar e slut

sålt en häst har jag aldrig gjort

Senast ändrad:

Jag ser mina som livskamrater, ändå har jag förlorat två fyraåringar i år.. Man kan inte skydda sig mot allt.

Nu har jag aldrig sålt en häst, men skulle jag det skulle jag nog skicka med de broderade sakerna.

Har inte haft ngt broderat efter de som tagits bort, men skulle väl göra som med namnskylten - spara som minne. Hade jag flera grejer skulle jag spara lite och kasta mycket, eller sprätta namn och använda till någon av de andra alt sälja.

skulle jag mot förmodan behöva sälja/låna ut min häst skulle jag nog göra som du, behålla namnskylten(+ en sko) och skicka med broderade saker... hästen ville nog också ha ett minne :)

Har ingenting med brodyr.

Och skulle jag brodera skulle jag nog brodera mitt eget namn, eftersom jag använder de flesta saker på flera hästar. :)

*kl*
(menningen att öppna för diskution, inte påhopp på någon.)

Jag har brodderat på 1 schabrak hittils, till min älskling som avlivades i höstas, 26 år gammal. Nu är schabrak nr 2 på väg, men min nya hästs namn. skulle dock aldrig brodera in mitt eget namn, men däremot hästens.

Vi har nog samma tanke du och jag ;)

Men det beror ju helt på situation. Nu när jag väl skaffat egen häst så är det en livskompis. Jag är ingen tävlingsmänniska alls utan nöjer mig med att ev starta de klasser osm jag och min häst tillsammans känner att vi kan ha kul i.

Jag brukar inte brodera hästens namn på grejorna så ofta, har väl nått enstaka schabrak med hästnamn på. Om jag skulle sälja hästen så skickar jag nog med grejorna. Dom shabrak jag har med hästnamn använder jag isf hemma till vardags på andra hästar. Nu har jag typ 40 shabrak så många är undanstoppade också...

Jag har broderat mitt eget namn på schabrak och jacka mm.
Har ett ylletäcke som hästen har fått sitt namn på, men det är det ända.
Sen ska min häst inte säljas, men det täcket sparas om hon försvinner.

Givetvis inte. Men saker händer, även sånna man inte kan rå för.
Jag har flertalet gånger funderat på att sälja min häst nu på senaste, eftersom jag egentligen borde skaffa mig en lugnare häst pga de skador jag fått i olyckor med den nuvarande - skador som gör att jag inte kan rida som innan.
Och om man vill tävla, då kan man inte alltid behålla hästen livet ut eftersom man oftast inte kan hålla sig på en lika hög nivå med en 12åring som en 22åring. Istället kan man då ge någon annan, kanske en mindre rutinerad ryttare, chansen att rida och utvecklas med den hästen när man själv gått över till en yngre förmåga.

Till förra hästen hade jag ett broderat schabrak, täcke och graverad namnskylt på lädergrimma. Allt såldes med hästen för köparen ville ha grejorna.

Till min ena häst (har två) har jag broderat ett schabrak och ska ev. brodera ngt täcke också samt skaffa en graverad skylt till tävlingsgrimma. Denna häst planerar jag behålla livet ut om det går. Skulle det inte bli så anser inte jag det vara hela världen att hennes namn står på några grejor. Dör/avlivas hon vill jag nog behålla dem som minne och skulle jag (mot förmodan) sälja henne så kan man ju antingen sälja med, behålla som minne eller repa upp brodyren.

Till häst nr 2 (för mig ny häst sedan 6 mån tillbaka) avvaktar jag med att brodera för honom var det aldrig planerat att jag ska behålla någon längre tid. Men om jag beslutar mig för att behålla honom ändå (tycker om honom ju!) så kanske det blir brodyr på åtminstone ett schabrak. Vi får se.

Har aldrig haft nå märkta saker. Eller det ända som finns är en stall låda med tillhörande lock där det står förra medryttarhästens namn. Hon togs bort för ca 2.5 år sen och då köpte jag alla saker av ägarna. Funderar på att brodera 1 schabrak till äldsta hästen då jag vet att hon blir kvar tills hennes dagar är slut, unghästen vet jag inte hur jag ska göra med, det beror på om jag får ordning på henne.

Annars skulle jag nog spara sakerna som minne.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 275
Senast: Iamia
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 700
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 813
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka