Nån provat ny westernpad i hööks!!????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Smurf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 621
S

Smurf

den är grön/svart och är cutback skärning och i sympatex material??..jag undrar ju då...visst kan man ha den närmast hästen??? eller måste man ha den tunna padden under den med?..

:confused:

snälla svara!:bow:

Sv: Nån provat ny westernpad i hööks!!????

:( nån?!:(

hade velat ha lite tips:confused:

Den har diskuterats i bomlös-trådar.

jaha å vad säger dom där om den då???

*springer över till "bomlösa trådar* ;)

det är alltså ingen som provat den?!?!

Varför skulle man behöva ha en tunn padd under?

Det är helt upp till dig om du lägger en tunnare padd under din befintliga padd eller inte. En tunnare padd är lättare att tvätta - det är enda anledningen jag ser till att rida med dubbla paddar om du har en tjock överpadd. Men det går att tvätta även tjockare paddar och extra underlägg gör ofta sadeln ostabil, underläggen riskerar att glida mot varandra och i värsta fall rynka ihop sig under sadeln.

ja men den här padden är i sympatex mayerial jag undrar då om den kommer att "bränna" hästen ?

slipper jag ha nått under är jag överlycklig...

Det materialet är gjort för att ligga närmast hästen utan att skava...

Jag har sadelgjordar och vojlockar som är "skav"fria i det materialet, så du behöver nog inte vara oroligt om du inte har en EXTREMT skavkänslig häst, för då skulle jag nog be att få prova en sådan sadelgjord först innan jag köpte den padden....

perfekto!!!:bow:

jag tycker jag har svårt att få till det med den tunnare padden den vill knövla sig...:mad:

och de vanliga tycker jag är för dåliga..såg denna och blev nyfiken....

handlar...:bump:

Dessa material används allt mer inom distansritt, så jag tror nog inte du ska behöva oroa dig om varken skav eller hästens rygg. Eftersom det har en "klistrig" effekt ligger sadeln ofta stadigare vilket skapar mindre irritation och mindre skavrisk; ett material som kan glida åt höger och vänster hela tiden riskerar att ge mera skav.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag söker en ny häst. Den ska fungera som sällskap till min andra häst samt som ridhäst, dock endast för lättare...
Svar
12
· Visningar
2 130
M
Hästmänniskan Jag är på gång med att skaffa en ny häst, endera så köper jag eller så tar jag på foder. Jag har sen tidigare också häst, och hela mitt...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Flingtrasan
·
H
Utrustning Hej! jag har läst och letat efter information på nätet och frågat i diverse hästaffärer, men ingen kan ge mig ett vettigt svar... 2
Svar
39
· Visningar
4 473
Senast: Mursten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Jobba som veterinär
  • Bästa solcreme

Hund, Katt, Andra Djur