Nån som är bra på datorer här?

dpmatte

Trådstartare
Jag har köpt en ny Acer Aspire V5-552 med 8 GB, 1 TB. Från första början har den börjat med startreparation när man trycker igång den. Den enda startreparation den godkänner är den när alla nedladdade filer försvinner, blir alltså endast windows 8.1 kvar. Detta gäller både om jag aktivt stänger av den eller om den står nån timme och stänger av sig själv. Jag måste gå upp flera gånger nattetid och peta på nån tangent för att den inte ska stänga av sig. Alla program och filer försvinner varje gång den varit avstängd. Jag måste börja om helt från början och välja språk, namn, tid o s v och sen ladda ner alla program igen. Har gjort alla dessa nedladdningar cirka 12-15 ggr på de veckor jag haft datorn.

Adobe flashplayer + reader går inte att få in.
Det står att det ska vara Dolby i datorn, det kommer upp en ruta ibland som säger att Dolby inte är installerat p g a systemfel.
Bluetooth är inte installerat p g a att det saknas drivrutiner, det skulle också varit installerat.

Jag har pratat med en hel del dataföretag, men ingen vill befatta sig med en dator med de felen. Jag har pratat med Acer support och de vill skicka datorn till Tyskland för reparation, inte så bra jag kan inte vara utan dator i företaget i cirka 3 veckor. Jag har pratat väldigt många gånger med Tele2 (operatören), de har gjort allt för att försöka hjälpa till. Även internet försvinner i om att startreparation körs.

Jag hoppas kunna få hjälp med vad det är för fel på datorn? Vad gör jag bäst i detta läget? Det är cirka 3 mån sen jag köpte den
 
Vad du gör bäst?
Låt Acer skicka den på reparation, så du får en fungerande dator. Ta backup på alla filer du behöver, låna en annan dator av någon om du måste ha en. Och skicka iväg den.
 
Det finns inga filer att kopiera @ameo, allt har försvunnit varje gång vid startreparationerna. Både program, bilder och dokument. Sen har det tagit ca 1 vecka att lägga in allt igen och så 1 eller 2 nätter senare har jag sovit över väckarklockan och så har allt försvunnit igen eftersom datorn stängt av sig med automatik och därmed gör en ny startreparation när jag statar den igen. Har varit uppe 1 gg/tim för att hålla igång datorn nattetid.

Felet har funnits från allra första början och då borde väl datorn bytas ut direkt och inte skickas på reparation först i ett par veckor?
 
Jag tror att man måste börja med reparation innan man får byta tyvärr. De ska ha chansen att rätta till felet. Om det inte går borde du få en ny
 
Jag tror att man måste börja med reparation innan man får byta tyvärr. De ska ha chansen att rätta till felet. Om det inte går borde du få en ny
normalt så har försäljaren tre försök på sig att rätta till ett fel innan de måste byta ut varan,
....varför vi stod utan diskmaskin under en jul-nyår då reparation 2 precis innan jul inte hjälpte och de skulle ha julledigt....
 
Felet har funnits från allra första början och då borde väl datorn bytas ut direkt och inte skickas på reparation först i ett par veckor?

Även om felet varit med från början så måste ju rätt verkstad konstatera felet för att det ska gå på garantin. Och ligger den i Tyskland så gör den, det är bara att skicka iväg.
 
Även om felet varit med från början så måste ju rätt verkstad konstatera felet för att det ska gå på garantin. Och ligger den i Tyskland så gör den, det är bara att skicka iväg.
Exakt! De måste ju undersöka datorn för att se om det går att reparera eller om det är enklare/billigare för dem att byta ut den.
 
Skicka iväg den. Tills du gör det, gå in i batteriinställningarna och ändra, så datorn inte stänger av sig automatiskt efter en viss tid. Går att välja "Aldrig". Klicka på batteriikonen nere i hörnet -fler energialternativ - ändra schemainställningar - sen är du framme där du väljer olika alternativ för när/om den ska stängas av/sättas i energisparläge
 

Liknande trådar

IT & mobiler :eek: :eek: dumma jag har lyckats installera virus i datorn :( jag fick ett msn meddelande av en kille som jag inte pratat med på...
Svar
8
· Visningar
1 120
C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 959
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp