wtf

Trådstartare
:eek: :eek:
dumma jag har lyckats installera virus i datorn :(
jag fick ett msn meddelande av en kille som jag inte pratat med på säkert 2 år där det stod nånting i stil med "is this you on this foto?" å så var det nån länk som man var tvungen att spara. jag var smart först och sa att jag inte tänkte spara den där, men så skickade han igen nästan samma meddelande och då tog nyfikenheten överhand... :angel: :(
nån slags msdos fil skulle jag installera och dumt nog gjorde jag det, fastän att jag misstänkte nåt virus långt in i bakskallen... :crazy:
pang pang så ploppade en jäkla massa sidor upp, olika bilder som jag har på datorn och massa reklamsidor.

jag stängde ner datorn eftersom den ploppade upp popups helt okontrollerat. sen när jag satte på den igen verkar det som att en massa program blivit skadade, bland annat msn och min bluetooth enhet till mobilen. om jag bara sätter på datorn nu utan att röra den poppar det upp ca 36 st popups på några minuter... :crazy:
bland annat en blå sida som säger att jag måste söka genom datorn genom att klicka på länken, sen nån som det står advertisement på... och startsidan har ändrats till findthewebsightyouneed.com eller nåt sånt...

vi har tagit bort de skadade filerna och kört med pestpatrol, men datorn är fortfarande helknas...
är enda utvägen att döda datorn och återuppliva den?
 
Sv: Virus!!

Nej, det är inte enda utvägen. Felsäkert läge för att ta bort allt skräp som annars startar automatiskt, plus att bli av med eventuella ändrade inställningar (populärt ändra dns-servers t.ex, för att användaren ska hamna på reklamsidor istället för den sida man skrev in). Använd HijackThis som hjälp för att hitta vad som bör kollas.
En ordentlig virus-scan efter det kan vara bra, fortfarande i felsäkert läge. Ifall du även fått virus och inte bara spyware/adware. Naturligtvis med nätverkssladd/modem urkopplat under hela processen.
 
Sv: Virus!!

har precis haft virus i min dator och var lite trött på det nu eftersom det känns som jag har haft det lite för ofta. Men ringde Microsoft som har virus support, de hjälper dej att ta bort utan att behöva formatera, vilket jag hat fått gjort de sista gångerna. De är otroligt duktiga och kan tom. hjälpa mig som just inget begriper om datorer. Vet inte om jag får lägga ut tele.nr. här, men vill du ha det kan jag maila dej .
 
Sv: Virus!!

Det där fick jag också nu... klickade på länken "is that you in that photo?" som jag fick via msn men körde aldrig programmet som kom upp i rutan. Ploppade upp en ruta från virusprogrammet som varnade för att vi hade fått virus på datorn och frågade ifall jag ville ta bort det vilket jag ville. Då får jag ett nytt meddelande i stil med att det inte går att ta bort utan att filnamnet byts istället.

Går jag in i virushistoriken så står det åtgärd: bytt namn. Räcker det? Jag har iaf inte fått upp några reklampopups eller något. Jävla virusarsle! :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Virus!!

Åh den grejen fick jag också :crazy: Gick på samma nit, har ju precis skickat bilder te en agentur så trodde fan det var ngt med det... :mad: Typiskt att det ska hända mig som är sååå haj på datorer.
 
Sv: Virus!!

Usch, känner också så. Kan typ ingenting om virus och spyware. ActiveScan hittade typ 45 spyware, en hacking tool, och lite annat konstigt. Hömhöm, jag tror det är kört :eek:
 
Sv: Virus!!

jag fick okcså någoit sånt igår "is this u? :O" och sen en länk.

det första jag tänkte på var att det var ett virus. haha. och smart som jag är så sparade/öppnade jag inte den där filen som kom upp.

:banana: :angel:
 

Liknande trådar

C
IT & mobiler Sitter vid min mammas dator, internet har inte fungerat på månader, nu har jag fått igång det (tillfälligt, mycket strul, går inte att...
2
Svar
34
· Visningar
2 966
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp