nån som är bra på Powerpoint?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag håller på att göra ett bildspel i powerpoint och det går ju rätt bra att gissa sig fram till hur man ska göra med det mesta, om man är lite klurig.
Men en sak har jag fastnat på.

När man ser på ppt-presentationer som andra har gjort så ser man ibland att delar av innehållet på en sida är dolt och framträder först när man klickar vidare.
Det jag undrar är ifall man gör X antal identiska sidor, där det senast framklickade materialet läggs till på varje sida. Eller ifall det finns någon funktion i programmet där man får denna effekt medan man ligger kvar på samma sida?
(nån som begriper hur jag menar? :p)

Man använder sig av olika effekter, animationer, som man sätter i den ordning man vill ha. Så det är en och samma bild hela tiden. :) Man kan förstås göra identiska bilder också, men det är ett sattyg om man hittar något fel som då måste korrigeras på femton sidor.

Fast hur gör man det, rent konkret? Vilka knappar trycker man på? Vad heter funktionen?

Powerpoint är en ny bekantskap för mig, jag har verkligen ingen aning... Programmet jag har nu ingick i mitt "University pack" och är av version 2013.

Jag håller på att göra ett bildspel i powerpoint och det går ju rätt bra att gissa sig fram till hur man ska göra med det mesta, om man är lite klurig.

När man ser på ppt-presentationer som andra har gjort så ser man ibland att delar av innehållet på en sida är dolt och framträder först när man klickar vidare.
Det jag undrar är ifall man gör X antal identiska sidor, där det senast framklickade materialet läggs till på varje sida. Eller ifall det finns någon funktion i programmet där man får denna effekt medan man ligger kvar på samma sida?

Kan det vara under övergångar? Finns där att bocka i "använd på alla" ? (om du vill ha samma effekt eller övergång på alla sidor/bilder)

Annars finns det att göra per sida också under fliken övergångar om du vill ha olika effekter på olika sidor.

PP är kul, finns väldigt mycket att leka runt med :) samt lättast att lära sig också tycker jag..bara gå lös och klicka runt i alla menyer eller flikar för att prova

Tipsar som vanligt om Skolverkets kurs PIM som ligger på nätet, där finns massa nyttigt om allt som har med datorer/Powerpoint/digital fotobehandling/film/hemsidor mm i all oändlighet.....

Det brukar finnas tutorials för de flesta program på Youtube, och ibland även i hjälpfunktionen för själva programmet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka