Nån som förstår sig på Twitter?

Niyama

Trådstartare
Jag har skaffat twitter, mest för att kunna följa några personer. I flödet får jag dock upp några som jag definitivt inte vill se, som jag inte följer och vars inlägg inte har kommenterats av någon jag följer. Varför dyker dessa upp? Jag vill ju bara se dom jag följer.
 
Jag har skaffat twitter, mest för att kunna följa några personer. I flödet får jag dock upp några som jag definitivt inte vill se, som jag inte följer och vars inlägg inte har kommenterats av någon jag följer. Varför dyker dessa upp? Jag vill ju bara se dom jag följer.
De har inte taggat någon du följer, eller att någon du följer retweetat dom?
 
De har inte taggat någon du följer, eller att någon du följer retweetat dom?

Nej, nu kom det precis upp en ny, för mig okänd persons tweet. Ingen jag följer är taggad och bara fyra personer (så det var lätt att kolla) har retweetat och ingen av dessa följer jag.
 
Nej, nu kom det precis upp en ny, för mig okänd persons tweet. Ingen jag följer är taggad och bara fyra personer (så det var lätt att kolla) har retweetat och ingen av dessa följer jag.
Konstigt. Använder inte twitter så mycket men har inte märkt att jag får upp okända. :/
 
Det kan även vara så att så kallade sponsrade inlägg dyker upp. Du kan inte ta en printscreen och sudda bort de namn du inte vill att vi ska veta om så kanske vi kan se hur det står till? :)
 
twitter_zpsqmqqlckb.png


Ingen aning om vem det är och ingen jag följer har retweetat eller favoritmarkerat. Vet inte vad det där "Trender" är till vänster?
 
När det kommer upp inlägg från okända som någon jag följer har kommenterat så står det högst upp att "xx retweetade".
 
Vad händer om du trycker på x-et uppe till höger?
"Trender" är ämnen/"#"-tags som många pratar om just nu. När fotbolls-vm pågår är det antagligen många fotbollsrelaterade saker som det twittras om, medan det under ESC är mycket musik-relaterat. Du kan även se vad som trendar i respektive land/världsdel :)
 
Då döljs den tweeten. Men det brukar komma nya från samma person (just den personen var dock ny).

Aha, eftersom det stod "ändra" så trodde jag det kunde vara nåt med det, att man typ kunde välja lite taggar man var intresserad av men jag lyckades ju inte ändra.
 
twitter2_zpskvaa1we0.png


Nu dök Timbuktu upp helt plötsligt, och tweeten är ju t.o.m 8 timmar gammal! Gick in på den men ingen jag följer har kommenterat, dock flera som jag följer följer Timbuktu så det är väl kanske inte lika konstigt att den dök upp. Men det är irriterande, jag ville kunna få intressanta tweets från några personer och så består det mesta av helt okända som jag får klicka bort hela tiden :down:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
762
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 799
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 316
Senast: Cattis_E
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp