Bukefalos 28 år!

Nån som...

Sv: Nån som...

Haha. :D Alltså, allt som funkar för dig funkar ju. Ska du cykla i löparbrallor så kan det vara en idé att sätta ett överdrag på sadeln, så gjorde min Tjejvätternkompanjon då hon inte gillar vadderade cykelbyxor. :)

När du cyklar har du fartvind som kyler. Har du dessutom handskar utan fingrar så blir det ännu svalare.
 
Sv: Nån som...

Haha :rofl: efter som att jag knappt kan se ett åar Ystring utan att få skav kanske jag ska stryka det från listan.

Ett överdrag = sånt där fluffigt eller ett sånt med gel i?
Och när vi ändå är inne på sadlar, alltså... är det stor skillnad mellan dessa smala rackare och en sån där bredare. Jag har det sistnämnda med gel i, den är skön men vet å andra sidan inget annat. Mer än att jag tycker min mor är idiot som ska cykla med lädersadel.

Aha okej, kanske man skulle se sig om efter ett par handskar. Räknade kallt med att jag kommer svettas som en idiot och vara så varm att jag är en blötfläck vid målgång :o
 
Sv: Nån som...

Jag tänkte på gelöverdrag. :)

Det är skillnad på sadel och sadel, definitivt! Alla rumpor är förstås sina egna individer, men generellt sett behöver kvinnor bredare sadlar än män eftersom vi har större avstånd mellan sittbenen (och det är ju sittbenen och inte mjukdelarna man ska sitta på). Tycker du att din sadel är skön så kör på den, men om det är en sadel av mjukare sort så kan det bli lite kaka på kaka om du också kör med vadderade brallor eller gelöverdrag. Det ska inte bli så mjukt att sittbenen sjunker ner så mycket att du istället blir sittande på mjukdelarna, för då kommer du antingen få skav eller "bara" få ont eller domna bort. Enda sättet att veta är att testa genom att sitta länge på sadeln. Far ut och cykla lugnt i ett par-tre timmar, då kommer eventuella problem att visa sig.
 
Sv: Nån som...

Simmade Tjej-Vansbro för första gången i år. Hade hel våtdräkt och frös inte ett dugg (var ca 16 grader i vattnet). Hade fått höra att det skulle vara väldigt strömt och räknade med att det skulle vara urjobbigt, men det gick hur lätt som helst - hade jag vetat att det skulle vara så lätt hade jag försökt simma fortare, nu simmade jag in på under 30 minuter.

Började på crawlkurs i februari men simmande bröstsim på Vansbro. Hade i stort sett bara simmat bröstsim en gång samt simmat en gång ute i en sjö (m våtdräkt) samma vecka som själva Vansbrosimmet. Nästa år ska jag simma både Halv-Vansbro och Tjej-Vansbro.
 
Sv: Nån som...

Oh låter ju bådande!
Har en liten dröm om att simma riktiga vansbrosimmet (och cykla tjejvättern på tandem)
 
Sv: Nån som...

Grejen är väl när man redan legat i det kalla vattnet i typ 40 minuter, och sedan byter älv och ska simma motströms sista kilometern. Det är då det börjar bli jobbigt och kallt.
 
Sv: Nån som...

Ska simma tjejsim :) då byter man inte älv utan simmar hela sträckan i västerdalälven.
 
Sv: Nån som...

Det var egentligen ett svar på Paddingtons inlägg men det blev fel knapp, sorry! Men det är väl kanske bra att veta för din framtida dröm också:)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 136
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 148
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag har tänkt börja cykla lite med min hund. Och har då tidigare haft henne i nosgrimma och hållt henne i handen. Men har nu tänkt att...
Svar
14
· Visningar
3 167
Senast: em-pirre
·
Kropp & Själ Jag har tränat (mer eller mindre) regelbundet sedan årsskiftet - och det händer INGENTING! Vad gör jag för fel? Tränar ca 3 ggr/v och...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
21 775
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp