Nån som..

bollen__

Trådstartare
provat H**ks Showmaster bandageunderlägg?
Finns på hemsidan, 129 kr.
Är dessa bra?
Behöver fler och dessa var ju inte så värst dyra heller..

Sv: Nån som..

-låner tråd-
Jeg lurer også på disse, er det noen som vet hvor store de er (cm)?

Jag köpte dom, men sålde dom sedan då jag aldrig använde dom. Ville ha att ha under stallbandage och jag tyckte dom var för korta på längden till det. Vill att dom sak gå upp mer över knäet och ner på kotan då.
Dessa var precis lixom, men det beror ju på vad man är ute efter. Till ridbandage är dom nog bra. Var bra kvalite på dom iaf.

Okej, jag tänkte ha dom som stallbandage..Men hur passade dom fram? För när jag köper paddar till min pålle så är dom oftast super bak men alldeles för långa fram, så jag har många som passar bra bak men inte fram..
Om dessa är bra fram kan jag ju ha dom där :idea: =)

Har två uppsättningar sådana. De är super till att ha som ridunderlägg, men för små för att ha som stallbandage om man vill att de ska täcka karleden också. Dock krympte mina vid tvätt över 40 grader. :cry: Så för min stora häst, 1,63, är de aningens för små.

//Alice

På mitt vbl så tyckte jag att dom var för små för att ha som stallbandage, framförallt bak, men även fram. Dom är precis så att dom slutar nedanför knäet och vid kotan.
Men har du en mindre häst så kan dom ju passa.

æsj, da passer dom ikke til mitt bruk heller, jeg skal og ha de til stallbandasjer :( Finner bare underlag som er små/korte og som inte rekker ned over kodene. Det ene settet jeg har bruker jeg kun de største og de går akkurat til frembena :mad: Da må jeg finne på noe annet bak! :crazy:

Har dog Cabejo Heater underlag, disse er veldig bra i str men er ufattelig stive og ubekvemme før de er vasket mange ganger.

Også fått tips på JN underlag, teddy på ene siden og fleece (tror jeg) på andre siden. Fåes nok helst i travshopper både Cabejo og JN.....

Jag har dem som underlägg till ridbandage. Dom fungerar jättebra och är lagom långa till mitt Hbl på 164. Hon är ganska långbent men är inte så grov (har COB på skydd...)

Okej, det kanske tåls att fundera på ändå..
Funderar främst på att ha dem fram, för alla underlägg jag köpt är för långa fram, men perfekta bak..
=)

Åh vad skönt att få höra..
Kollade priset på eskadron, och det suger! Så j*vla dyrt alltså!

_Peplis_ : Jodå, jag har några avklippta, men tycker det är jobbigt och för man måste ju sy dit en söm där man klippt av..
Dessutom så får jag så få som passar bak om jag klipper av dem så att de passar fram.. Typ.. haha inte så bra förklaring kanske, men jag ääh! whatever!! :p

haha. jättejobbigt och sy zigzag du..Vi har en specialmaskin här hemma som (overlock eller vad det heter) den både klipper och syr i tyget samtidigt så man behöver inte ens ta fram saxen..
Om du går i skolan kanske dom har en sån i syslöjden??

Har tvättat mina flera ggr i 40 grader och dom är fortfarande fina. Har rekommenderat dom på Buke förut.

Perfekt!
Då blir det nog sådana.. Ska bara vänta till efter jul så man vet vad man får.. :D

Ok, har nog missat det! :oops:

Vi hade faktiskt sån på syslöjden, om jag kommer håg rätt.. men inte nu då.. de var ett tag sen.. hihi!

Men men, jag ska nog köpa de där ändå.. Måste bara vänta till efter jul och se vad man får ;)
Tack för tipset iaf!

de här låter ju jätte bra, vill ha nya underlägg som ja kan ha när ja rider markarbete... de blir nog ett par sånna här me då..

Jodå, Eskadrons ÄR större OCH dyrare.
Dom finns i flera olika strl och dom jag har är mkt större än Showmasters iaf.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 741
Senast: Edla
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 007
Senast: ako
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka