Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Anna 87a skrev:Tycker ni att man ska använda benskydd på hästen? Om den rids normalt.
Vad ska man använda för benskydd?, strykkappor?, fleecelindor?
Mvh Anna
svea08_ skrev:jag har alltid senskydd fram å kotskydd bak när jag hoppar å rider ut. rider jag dressyr har jag ibland lindor istället, annars skydd,.
tycker absolut att man ska ha skydd på (iaf fram) när man hoppar. så himla lätt att hästen slår på sig eller den slår sig på en bom så står man där med en senskada sen. inte såå kul. jag skulle aldrig kunna hoppa utan framskydd iaf!
Öh? Senskydden är väl till för att just- skydda senorna?snigelfarmor skrev:jag antar du menar skydd som går runt om benen och verkligen skyddar hästen mot slag från bommar. Vanliga senskydd är ju till för att hästen ska få ont om den slår i med frambenen. .
Varför ska skydd användas med måtta och inte i förebyggande syfte??snigelfarmor skrev:Benskydd är en billig försäkring som någon sa, men ska väl användas med måtta och om de behövs..
Jag tyckte du sa att du var bra på skoning och balansering?? Ändå har du en häst som slår på sig??snigelfarmor skrev:Jag har lindor med padd bak, hon sparkar sig med frambenen på bakbenen om hon kommer i obalanserad trav. och så har vi boots fram pga brodden nu.
Lindor vid folksamlingarpga snygghetsfaktorn på en svart häst.
Humelibumlan skrev:Öh? Senskydden är väl till för att just- skydda senorna?![]()
Varför ska skydd användas med måtta och inte i förebyggande syfte??![]()
Jag tyckte du sa att du var bra på skoning och balansering?? Ändå har du en häst som slår på sig??![]()
![]()
Nej just ja, du skrev att du kunde allt om hovar och din hovslagare (den inkompitenta stackaren) kunde slå på skor..snigelfarmor skrev:Har aldrig sagt att jag kan sko, däremot verka för barfotagång på min egen häst. Så det där kan du ta tillbaka.
Hästen har 2 överben sen innan och fler ska vi minsann inte ha medans jag har henne.
Benskydd ska väl inte slängas på om det inte behövs, det sitter ju fast på hästbenen och hämmar ofta blodflöde och kan skava eller få in gruskorn som kan skava.
Ju mindre prylar på hästen vinner.
Senskydd- är till för att skydda senorna, men inte resten av benet eftersom hästen ska känna när den slår i och därmed tydligen lära sig att inte göra det, annars hade väl senskydd varit hela?
Innan du drar på din "hata snigelfarmor mössa" kan du väl tänka lite?
/snigelfarmor