När använda benskydd??

Sv: När använda benskydd??

Men ge dig.

Vill du verkligen veta något om min hästs ben eller vill du bara hacka ner på folk som berättar något om sin egen värld?

Jag kan inte allt om hovar, men jag vet hur jag vill ha MIN hästs hovar. och nu när vi har broddar vill inte jag ha några sår på hennes ben när hon länger sig och hennes vänstra bakben inte hinner flytta sig. Vad är ditt problem??

Kanske om du öppnar en bok att du lär dig nåt nytt oxå?? Tipsar om
"Spön och sprutor..."

Ärligt, inser inte du att senskydd är konstruerade för att "väcka" hästarna?

/jenny, som snart tar på sig sin "tröttnar på att behöva försvara självklara saker" mössa
eller tar på sig sin " ska jag behöva vara övertydlig" mössa kanske?

snigelfarmor skrev:
Men ge dig.

Vill du verkligen veta något om min hästs ben eller vill du bara hacka ner på folk som berättar något om sin egen värld?

Jag kan inte allt om hovar, men jag vet hur jag vill ha MIN hästs hovar. och nu när vi har broddar vill inte jag ha några sår på hennes ben när hon länger sig och hennes vänstra bakben inte hinner flytta sig. Vad är ditt problem??

Kanske om du öppnar en bok att du lär dig nåt nytt oxå?? Tipsar om
"Spön och sprutor..."

Ärligt, inser inte du att senskydd är konstruerade för att "väcka" hästarna?

/jenny, som snart tar på sig sin "tröttnar på att behöva försvara självklara saker" mössa
eller tar på sig sin " ska jag behöva vara övertydlig" mössa kanske?
I en annan tråd här på Buke, så är du minsann den ända som kan något i hela världen... :angel:
Jag hackar inte ner på FOLK, jag hackar på DIG, för din inställning är värre än vad den har varit...

Jag lär mig nya saker varje dag... Utan att läsa böcker? Jag har läst de böcker jag anser mig behöva för dagen, men ser jag någon som intresserar så ska jag nog se till att läsa den...
Vad är "spön och sprutor" för bok och varför bör jag läsa den??

Nej, jag inser inte att senskydden är för att väcka hästen? Varför skulle det var dess funktion?
De är till för att skydda senorna (3 dje gången) och är konstrueade så eftersom de då kommer tätt intill senorna alltså kan skydda dem på bästa sätt... Svårt kanske att få lika bra stöd och skydd runt om med ett liknade skydd? :idea:

du har väl travhästar? inte hopphästar?

det kanske är där vår kommunikation brister?

jag kan inte bli mycket värre humlan.. du väcker det värsta i mig. och jag gillar det inte.. :(

snigelfarmor skrev:
du har väl travhästar? inte hopphästar?

det kanske är där vår kommunikation brister?

jag kan inte bli mycket värre humlan.. du väcker det värsta i mig. och jag gillar det inte.. :(
Men senskydden är väl inte konstruerade för hopphästar? :confused:
Att det finns ryttrea som använder dem för just det ändamål du bekriver, förvånar mig föga- men det är ju inte den funktionen de är tänkta att ha!
Kan vi vara överrens om det nu... ;)

Jag vill gärna veta mer om boken sprutor och spön och varför jag bör läsa den? Är det en bra bok?+

Humelibumlan skrev:
Men senskydden är väl inte konstruerade för hopphästar? :confused:
Att det finns ryttrea som använder dem för just det ändamål du bekriver, förvånar mig föga- men det är ju inte den funktionen de är tänkta att ha!
Kan vi vara överrens om det nu... ;)

Jag vill gärna veta mer om boken sprutor och spön och varför jag bör läsa den? Är det en bra bok?+

Vi kan vara överrens! Jippi!

fast senskydd är ju konstruerade för hopphästar oxå, de ser då lite annorlunda ut. kolla på hööks eller nåt.

Jag tror inte du vill veta mer om boken ..faktiskt :)

handlar om travets baksida :) den som media glömmer berätta om.

Jag tänkte uppdatera den som mitt examensarbete, så se upp så jag inte smyger mig in efter ett lopp och kollar efter skavsår :) *bara skojar, det förstår du va :)

Senast ändrad:

snigelfarmor skrev:
Vi kan vara överrens! Jippi!

fast senskydd är ju konstruerade för hopphästar oxå, de ser då lite annorlunda ut. kolla på hööks eller nåt.

Jag tror inte du vill veta mer om boken ..faktiskt :)

handlar om travets baksida :) den som media glömmer berätta om.

Jag tänkte uppdatera den som mitt examensarbete, så se upp så jag inte smyger mig in efter ett lopp och kollar efter skavsår :) *bara skojar, det förstår du va :)
Är det den amerikanska eller italienska travsporten boken handlar om då?? *nyfiken*

Åhå, du får gärna smyga runt i Humlans box och leta skavsår... :devil: Kan garantera att hon inte har något och dig får vi bära ut på bår ;) :p

den svenska såklart, hade jag vetat om allt skit som händer i usa hade jag behövt tvångströja och lugnande medel varannan timme...
och gonatt, har några hästar som vill ut tidigt imorgon bitti nämligen :)

/jenny

Senast ändrad:

snigelfarmor skrev:
den svenska såklart, hade jag vetat om allt skit som händer i usa hade jag behövt tvångströja och lugnande medel varannan timme...
och gonatt, har några hästar som vill ut tidigt imorgon bitti nämligen :)

/jenny
Oj, då måste jag nog läsa den... :mad:

Jag tycker nog att de flesta hästar bör ridas med senskydd fram iallafall. Förutom de hästar som ALDRIG stryker sig eller som hatar skydd, men det är ju å andra sidan en billig försäkring...

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
469
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
398
Senast: hamilton1
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka