När använder du dessa emojis?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare spinxx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 6 858
Förlåt läste för snabbt.

Du skrev att du tidigare använt smirk-emojin vid t.ex. "Kyra på dig" - sammanhang, tills dina vänner stoppade dig :D jag är nyfiken på hur du kom att använda den emojin. Jag tänker att du kanske inte har uppfattat den som sarkastisk?
Eftersom den är sarkastisk/ironisk/med glimten i ögat för mig så blir ju min direkta känsla att jag blir lite sårad när jag får den i samband med en tråkig händelse - då måste jag tänka "Men den personen menar inget illa, utan vet bara inte vad emojin betyder" för att släppa det och gå vidare :rofl:..
Nä jag menade att jag använde den precis som du innan mina kompisar sa åt mig att den var kåtgubbe :)

Såhär använde jag den förut:
spinxx skrev:
2. Smirk. Med glimten i ögat. Denna använder jag när jag skriver något sarkastiskt eller i samband med en pik.

Hm. Dregelsmileyn var ny för mig när min syster skickade en till mig och det bara blev en fyrkant. Jag frågade vad hon hade skickat och svaret var :*generellt obehag*, så det är så jag har använt den :D När det gäller smirk-smileyn så använder jag den väl inte direkt alls, men skulle jag göra det skulle det vara hånfullt. Den är dryg och otrevlig för mig :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 991
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 511
Senast: Enya
·
Relationer Hur drar man bäst tydliga gränser för krävande föräldrar? Mina föräldrar är 70+ och krassliga båda två. De klarar sig egentligen inte... 2
Svar
21
· Visningar
2 620
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 672
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31