När använder du dessa emojis?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare spinxx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 6 858
Jag svarar hur jag tänker:
1. Dregel. När jag ser något snyggt som jag vill ha. Kan använda denna i kommentarsfältet till någon bild på någon snygg häst, eller en fint inredd balkong t.ex.
2. Smirk. Med glimten i ögat. Denna använder jag när jag skriver något sarkastiskt eller i samband med en pik.

Just så använder jag de figurerna :)

Nummer 2 använder jag när jag gjort något jag är nöjd med, jag tycker att den signifierar lite självgodhet sådär. Och "to smirk" betyder ju ungefär det, att man ler lite nöjt för sig själv typ...

Nummer 1 använder jag inte men skulle möjligtvis kunna göra om jag skrev om någon mat jag var väldigt sugen på eller så :D

Jag har märkt att två olika emojis används på ett sätt som jag absolut inte förstår.
Förhoppningvis kan jag få rätsida på det hela med hjälp av er.
Det kan ju vara så att jag missuppfattat dessa helt, och då är det ju super om det kommer fram. ;)

Så när använder ni dessa? Och hur skulle ni beskriva det uttryck de ger? Visa bifogad fil 14318
Aldrig använt nummer ett, men skulle väl använda den om jag skulle beskriva hur bajenpundare såg ut, haha. Skämt å sido. Nummer tvp är nån dryg jävel.

Jag använder nog 1 när jag ser något jag vill ha, eller tycker är läckert. Precis som de flesta andra i tråden.
Nummer 2 använder jag både när jag är ironisk och som kåtgubbe... Vilket jag nu inser är lite inkonsekvent och kanske kan misstolkas gravt :nailbiting::angel:

Jag använder egentligen ingen av dem, men tolkar nummer ett som något man kan använda när man ser något man vill ha (antingen en pryl eller mat). Nummer två skulle jag nog sätta likhetstecken med :sneaky:. Typ ironisk, självgod eller till och med lite småelak. Tänk smilet på min avatar. :angel:

Nu hänger jag inte med på vad du menar?
Förlåt läste för snabbt.

Du skrev att du tidigare använt smirk-emojin vid t.ex. "Kyra på dig" - sammanhang, tills dina vänner stoppade dig :D jag är nyfiken på hur du kom att använda den emojin. Jag tänker att du kanske inte har uppfattat den som sarkastisk?
Eftersom den är sarkastisk/ironisk/med glimten i ögat för mig så blir ju min direkta känsla att jag blir lite sårad när jag får den i samband med en tråkig händelse - då måste jag tänka "Men den personen menar inget illa, utan vet bara inte vad emojin betyder" för att släppa det och gå vidare :rofl:..

Definitivt kåtgubbe!

Så sjukt att majoriteten ser den som sarkastisk eller kåt och att en del människor använder den vid t.ex. krya-på-dig-sammahang.
HUR tänker man då? Hur läser man av den emojin då? Den betyder uppenbarligen någon helt annat för de personerna - och det är ju det som är så himla intressant och störigt på samma gång :rofl:

Alltså smirkgubben vid sexanspelningar? Det kan ju bli hur knasigt som helst? Så du är tänd på mig, smirk?
Ironiskt, sarkastiskt eller kåtgubbe?
Förstår inte hur man kan tro att det är användarens egen tolkning som bestämmer vad ord/tecken betyder?
Jag tecknar ordet Vi på teckenspråk till någon ny bekant på Skype och bestämmer att det betyder frågan Ligga? Skulle det vara ok för att en kompisgrupp använder det så?

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Skakade liv i det här gamla användarnamnet eftersom jag tycker frågan är något känslig och vill inte använda mitt vanliga. Jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 988
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 510
Senast: Enya
·
Relationer Hur drar man bäst tydliga gränser för krävande föräldrar? Mina föräldrar är 70+ och krassliga båda två. De klarar sig egentligen inte... 2
Svar
21
· Visningar
2 613
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 669
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka