När använder man ett sådant täcke?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare benjamin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 778
B

benjamin

På "Hoppning" pågår en tråd om segertäcken. När det för en gång skull är segertäcke och man vinner så brukar det vara konstiga sådana. Jag har en drös av täcken i typ; ej vattentät nylontyg. Min fråga är bara När använder man ett sådant täcke? Jag tycker de verkar på tok för täta.Men de är ofodrade så de är inte tillräckligt varma.

Sv: När använder man ett sådant täcke?

Använder liknande som "dammtäcke" i stallet eller som tunnare transporttäcke.

Såanna täcken är verkligen tråka, inget man använder ju. Har ett själv, ett vinnartäcke. I TUNN bomull, när ska man ha det lixom?

Men man kan ju undra VARFÖR de väljer att ha sådana täcken som vinnartäcken? Billiga, antagligen, men tex ett fleecetäcke kostar ju knappast mycket mer, och har mycket bredare funktion...

Ullis

Jag använder dem som transporttäcke. Eller kan man ha dem över ett annat täcke typ fleece när man är iväg och tävlar.

dom e nog bra o ha på tävling för spån/halm/torv fastnar int epå de när hästen ligger ner...vilet gör att de ser snyggt o rent ut hela tiden.

Tycker snarare det är så att STORLEKARNA är helt åt skogen....

Till en klass på en regional hopptävling fick vi täcke till vinnaren...

Storlekarna var: 135, 145, 155 cm

Till en PONNYtävling???

Inte ens vinnande kat. D kunde ha 135 cm-täcket....

Jag har vunnit ETT täcke på med min förra ponny, det var ett helt underbart vinrött fleecetäcke med tjock guldfläta och en enorm passform. Mitt helt klart snyggaste och bästa täcke! :love:

Annars brukar vi använda segetäckena som slit och släng täcken typ.. Ex i hagen efter tvätt och de ska hålla sig hyfsat ren om de ska iväg på ngt. Ngra funkar som stalltäcke, andra som transporttäcke. Vissa ligger bara över de andra för att samla katthår :p

Men när man vunnit ihop 2,3,4 stycken så lägger man på alla samtidigt när man ska på tävling och kan imponera jätte mycket. :p

kan hålla med om att storlekarna ofta kunde va lite mer passande.... Och färgerna?! Ibland är det ex VITA täcken, o hur funktionella är dom på en skala??

Tja, vinnartäcken. Man kan väl alltid låta hunden/katten ha dom som filt haha. Eller som en tjej som vann ett ridsport-täcke, hon hade det i sin egen säng som täcke :cool:

har som tur är vunnit ganska bra täcken som man har användning för.. 2 ylle skrittäcke (dm) bl a som är superbra!
sen nåra andra som e bra transportäcke eller tunna stalltäcken när man är och tävlar!
å vissa till å bara hänga upp på boxen när man tävlar :rofl: *duckar* hahaha

FT_ryttare skrev:
dom e nog bra o ha på tävling för spån/halm/torv fastnar int epå de när hästen ligger ner...vilet gör att de ser snyggt o rent ut hela tiden.
Ja, över ylletäcke kan man ju ha dem. Men frågan är bara om de inte är för täta? Det är klart... det blir ju kallare snart...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
972
Senast: Sonic76
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Dalmatiner