När använder ni BoT som mest?

Snobben

Trådstartare
Tänkte på det ang tråden om värme eller kyla efter arbete, hur gör ni som använder BoT? Man ska ju kyla efter ett hårt arbete, vi brukar använda isbalsam på benen, men framförallt på vintern så lindar vi också med BoT ibland (inte samtidigt som isbalsam)
Känns som att benen mår bra av det, men det ger ju värme, hur gör ni?
Känns ju som att BoT är lite mer som ett liniment, jag har gärna på mina BoT grejer när jag ansträngt mig, även om jag har dem på oftast hela tiden då.
Brukar även ha BoT på hästarna innan ett dressyrpass tex, dagen innan för att värma upp musklerna lite, paddar och täcke.
När använder ni era BoT som mest?

Sv: När använder ni BoT som mest?

Använder de mest på natten efter hårt jobb. Kylspray direkt efter jobbet och värme över natten efter.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 390
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en liten skada vid gaffelbandsfästet högt på VF. Vi var hos veterinär idag som stötvågsbehandlade, vilket vi ska...
Svar
12
· Visningar
1 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka