När började Appaloosa med vit bakkant?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Huckleberry
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 845
H

Huckleberry

Hej,

om man har en Appaloosa sadel utan utan vit bakkant, hur gammal är den då minst? Dvs, när började Appaloosa göra sina sadlar med vit bakkant?

Tack på förhand!

Sv: När började Appaloosa med vit bakkant?

Det är inte en åldersgrej, utan vissa modeller har med vit bakkant.

Aha... Gamla Venezior har dock ingen vit kant, det har dock de nya, vet ngn ungefär när detta ändrades?

Är det inte så att dom heter bara Prestige nu och är det en Appalosa är det äldre:idea:

Alltså jag vet inte utan bara funderade eftersom nummera har jag bara sett benämningen prestige när man kollar nya sadlar (hopp)?
Om du vet när prestige slutade kalla dom för appalosa kanske det blir lättare att få en ca ålder?

För det första så har dom bytt namn til Prestige....
Och vad jag sett så har Samtliga sadlar antigen vitt bakvalv eller en vit stripa på bakvalvet oavsett ålder, men INTE dressyrsadlar, dom har aldrig haft nåt vitt på sig. Är det en hoppsadel utan vitt så lär den vara väldigt gammal. Gott över 10 år.

Hej!

Nu förstår jag inte min Prestige har ingen vit kant är det olika modeller eller ?

Den är dessutom inte gammal eller menar ni att den är tillverkad förlänge sedan?

/M

Vad har du för modell då? Som sagt, bara hoppsadlar som har vitt på sig, och bara dom dyra som har vitt bakvalv.. Övriga, som tex Golden Star, har bara en smal vit stripa på bakvalvet, längsefter sömmen.

Har aldrig sett en Prestige hoppsadel helt utan något vitt på!

Senast ändrad:

Jag har en golden star och den har inte vitt på sig o den köpte jag förra onsdagen.

/M

Säker? Inte ens en vit smal stripa? I såna fall måste dom ha slutat med det i år.

Oavsett så gäller ju inte det för den sadel som TS frågade om...

Senast ändrad:

Säker? Inte ens en vit smal stripa? I såna fall måste dom ha slutat med det i år.

Oavsett så gäller ju inte det för den sadel som TS frågade om...

Nästan inga nya hopp har vit på sig längre så det är inget som går att sia ålder om, dvs inget vit är inte = gammal sadel.
Ny golden inget vit men jag har sett en gammal med vit, men då hete den också appalosa=äldre.

Nämen nya har röd knapp.. Så kanske mn kan säga rödknapp+inget vitt=ny
grön knapp+inget vitt=gammal?
:p

Dom med grön logga är iaf alltid äldre, innan 2002 tror jag det är. Förutom i usa, där har dom fortfarande grön logga.

Nämen nya har röd knapp.. Så kanske mn kan säga rödknapp+inget vitt=ny
grön knapp+inget vitt=gammal?
:p

Dom med grön logga är iaf alltid äldre, innan 2002 tror jag det är. Förutom i usa, där har dom fortfarande grön logga.

:idea: smart

Jag lånar en gammal venezia, den har inget vitt o är 8 år gammal.

Har den inte ens en sådan här vit rand?

IMG_0343.jpg

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
549
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
426
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
5
· Visningar
339
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025