När började era gravidmagar att synas???

Sv: När började era gravidmagar att synas???

Jag är i vecka 22 nu och på mig syns det fortfarande inte mycket! Där emot växer allt som det ska och i går fick jag känna första dundersparken :love:

kl

Min började synas runt v.22.. Det va då folk som inte hade en aning om graviditeten började fråga om jag va gravid..

till alla som svarat: Tack så mycket! Det var roligt att se hur mycket det varierar!! Får väl se när min börjar växa...;)

Jag tyckte att min mage blev stor fort. Det syntes ganska snabbt utanpå kläderna, och när jag handlade en klänning i v 14 trodde affärsbiträdet att jag var i sjätte månaden! Jag köpte mina första mammakläder i v 12. Här har jag alla bilder, du kan ju kolla själv: http://www.pixbox.se/alb_show_id833897_page0.html

//Julia

hihi gillade kortet när katten kollar på dig som om du vore från mars :rofl:

Jättefina kort f ö :love: Du ser så lycklig ut :)

Min bara rammlade ut ngn gång i v 17 med första :0) Men med andra så kom den runt v 13 eller så. Men jag är kort och har burit mina barn utåt så mina magar har varit gigantiska! redan i v 20.

I vecka 19 började bulan synas.. Sen sa det poff: :D

v.19
phpif9pnv.jpg

v.28
php3hppkj.jpg

v.40 (dagen innan hon plockades ut)
phpe9xkeq.jpg

Nu är jag ju inte särskilt slank, utan ganska lik min avatar-flodis i modellen :p, vilket gör att de som inte vet något inte heller anar något, trots att jag själv vet att jag har en ganska stor kula innanför fläsket redan nu...
Hittills har ingen frågat om jag är gravid, har gått 18 veckor nu.

Grattis!! :bump:

tyckte själv att jag började få mage runt v14, men det syntes inte tydligt förrän vid v18:laugh:

Suck, jag blev gravid genom provrörsbefruktning och drabbades av så kallat överstimuleringssyndrom. Detta har lett till att jag varit kraftigt svullen sedan vecka 2. Har fått tappas på ett par liter vätska vid två tillfällen. Sett ut som om jag vore höggravid ungefär, haft andningssvårigheter och varit sängliggande i sex veckor.

Nu är jag i vecka 10+1 och vätskan i buken är nästan borta. Jag är uppe och rör mig igen och det går rätt så bra äntligen. Det lustiga är att jag tycker att jag fortfarande SER väldigt svullen ut. Vet i och för sig att äggstockarna är svullna fortfarande, men ändå! Det kan väl inte vara gravidmagen som är så här tydlig redan!

Så jag går här och hoppas på att hinna få en lite PLATTARE mage innan den förhoppningsvis blir tjock igen. Men det är kanske hopplöst.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 836
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
878
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 243
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka