När börjar era hundar fälla?

MrsScabtree

Trådstartare
Jag har en mycket tjockpälsad dam, hon fäller normalt ur all sin päls under löp och detta skedde som vanligt nyligen då hon löpt och sådär lagom till våren. Men så har hon satt ny päls nu, nästan lika tjock som vinterskudet (som är supertjockt) och det verkar ganska varmt såhär års?

När fäller dom ur och skaffar sommarpäls? Kan hon ha kommit i osynk?
Förra året var hon ju Norrlänning och dom ha rju på sina håll fortfarande snö kvar såhär års.

Sv: När börjar era hundar fälla?

Detta undrar jag också över, så jag ska följa den här tråden!
Jag har ingen aning om vad det kan bero på, men min flicka har gjort ungefär likadant nu. Hon verkar dessutom allmänt förvirrad vad gäller fällning.

3 veckor före löp vare sej det är lämpligt eller ej! Dock OFTAST vår och höst :D

/Ulga

Nu när tempen ligger på runt 10-15 grader + så ligger det svart hår överallt, men hon har fällt enda sedan i början på mars.
Just nu ser hon inte så snygg ut, hon är dammigare än dammigast och har skavt bort päls på ena höften (hon sitter alltid på samma höft..) mycket päls på bröstet och framkroppen och mindre bak på ryggen.
Kul att ha new foundland nuförtin :p;)

Min tik är kastrerad och har ingen fällning i samband med löpningar.

Douglas började fälla underullen för ca 1 månad sen.

Kan det vara så att tikar ofta är allmänt förvirrade ang fällning? Tänkte ang hormoner som spökar.

Mina började fälls för en månads sen. Den gamle fäller fortfarende, den lilla inte lika mkt.

Liknande trådar

I
Hundhälsa är det bara att acceptera att hunden har blivit klen? Jag har haft min vovve i över fyra år nu och förra vintern är första året som jag...
Svar
11
· Visningar
1 900
Senast: IrishDraft
·
J
Hästvård Vad kan vara fel på min 1,5-åring? Har analyserat in absurdum, letat möjliga och omöjliga orsaker, sammanhang och förklaringar. Men...
Svar
6
· Visningar
1 277
Senast: Jossan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka