När börjar vattengravar komma

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare wannehavefun
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 269
Sv: När börjar vattengravar komma

ponny La, fast de är inte så vanligt, häst vet jag inte...

Knapp

Har bara varit med att vattengrav har kommit i 1.20 och högre för stor häst!

Senast ändrad:

Har bara stött på det i 130 och uppåt, men tycker inte att det brukar vara så vanligt i 130. Oftast kommer det i 140 tycker jag. :)

I Västerås har dom vattengrav som är ungefär en meter bred. Hade dock en bom över.
Stötte på den i regional 110.

TR säger "I klasser upp tom 1.40 m hoppning för häst och Medelsvår A för ponny får vattenspegeln sticka ut, framför eller bakom hindret, med högst 2/3 av sin längd. I klasser tom 1.20 m hoppning för häst och Lätt A för ponny ska det överbyggda hindret vara ett rättuppstående hinder med enbart bommar, placerat mitt över vettenspegeln."

Innan står det om häckar framför, men det står inget om höjd. Jag tolkar det som att "riktiga" vattengravar som bara har en häck framför får komma först i MsvB och 1,30.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Elo
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
769
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 780
Senast: Mirtai
·
Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
2 033
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V