C
caramelle
Jag började tänka på ny hjälm idag med. Ramlade av, flög högt upp och sen rakt ner på huvudet. Hjälmen fick inga synliga skador(utom lite lera
) Är det då dags att byta hjälmen? Även fast det inte finns några synliga skador? Kan man på nått sätt kolla om hjälmen är skadad?
Handlar om en 2 år gammal hjälm, så det kanske är dags att byta iallafall?
Förresten, tror ni att en lite billigare hjälm hade skyddat lika bra? För jag känner verkligen att jag kan tacka hjälmen för att det gick så bra, men om jag nu ska köpa en ny, kanske man kan köpa en billig ÖB hjälm? Hade den skyddat lika bra som min 1000-kr hjälm? De borde ju ha samma CE-märkning, men det känns som om en dyrare hjälm skyddar bättre.
Hinner inte heller skaffa en ny hjälm innan jag ska rida, dvs imorn, vågar jag rida med denna hjälm?
Jag har alltid så mycket frågor
Handlar om en 2 år gammal hjälm, så det kanske är dags att byta iallafall?
Förresten, tror ni att en lite billigare hjälm hade skyddat lika bra? För jag känner verkligen att jag kan tacka hjälmen för att det gick så bra, men om jag nu ska köpa en ny, kanske man kan köpa en billig ÖB hjälm? Hade den skyddat lika bra som min 1000-kr hjälm? De borde ju ha samma CE-märkning, men det känns som om en dyrare hjälm skyddar bättre.
Hinner inte heller skaffa en ny hjälm innan jag ska rida, dvs imorn, vågar jag rida med denna hjälm?
Jag har alltid så mycket frågor