När en vuxen blir kränkt?

Lilla

Trådstartare
När ett barn upplever sig kränkt av ett annat barn eller av en vuxen så finns det tydliga planer för åtgärder.
Men om en personal upplever sig kränkt av en elev? Finns det någon plan för det?
Tex om ett barn säger elaka saker till eller om en vuxen eller ljuger om en vuxen finns det ngt för den vuxna då?

När ett barn upplever sig kränkt av ett annat barn eller av en vuxen så finns det tydliga planer för åtgärder.
Men om en personal upplever sig kränkt av en elev? Finns det någon plan för det?
Tex om ett barn säger elaka saker till eller om en vuxen eller ljuger om en vuxen finns det ngt för den vuxna då?
Ja det ska finnas handlingsplan för det med

Som @Sonic76 sa finns det handlingsplaner för det också.

Och så får man hålla isär yrke och person, vilket är det barnet kränker?

Elever kan både stängas av och omplaceras. Elever kan stängas av tillfälligt genom snabbt beslut av rektor, andra åtgärder kräver mer utredning. För den som är utsatt kan systemet verka trögt men det finns tydliga åtgärder att ta till.

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 544
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 488
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 253
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Det finns en person som jag behöver hantera med jämna mellanrum. Den personen är en sådan rövhatt ibland. Just nu är jag så arg så jag... 2
Svar
22
· Visningar
1 582
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka