När kommer valparna?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare *mathilda*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 641
M

*mathilda*

När på året får hundar oftast valpar? Finns det någon hemsida där alla kennlar är listade? Ungefär hur mkt kostar tex en valpkurs eller lydnadskurs och hur lång är en termin oftast?

Många frågor :crazy:

Sv: När kommer valparna?

Det bästa är att se sig om efter rasklubben till den ras man är intresserad av, de brukar ha listor och hänvisning till uppfödare. Annars har även SKK valphänvisning.
Kurser kostar allt från 500-1000 kr kan jag tänka mig, är så olika där. Även hur lång en kurs är. De vi har gått har varit 6 "lektioner" på 1 timme var.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 218
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka