När man inte orkar längre, vad gör man då?

Pratade med en psykolog, fick nytt jobb, gjorde slut med exet och efter ett par år sökte jobb i en ny stad och drog. Helt klart en flerstegsmodell som började med att jag blev tvungen att hitta mitt eget värde. 🙂
 
Jag fick nog en mkt vacker dag och påbörjade en utbildning till det som jag verkligen ville jobba med och var intresserad eller snarare besatt av. Innan det var jag sjukskriven i 5 år.
 
För min del så var det att klippa allt och flytta som hjälpte. Nytt jobb, ny bostadsort och nya människor. Jag kämpade med det gamla i nästan ett år för att försöka komma på benen igen efter en tragedi och nu försöker jag vänja mig vid tanken att göra samma resa igen. Dvs klippa det gamla, rensa bort det som inte går att förändra och ta nya tag någon annanstans under nya förutsättningar om allt skiter sig.

Spöken tenderar att flytta med så det gäller att fylla tomrummen med nytt istället för att låta dem bygga bo.
 
Vad gjorde du då? Hur förändrade du ditt liv? Ge mig hopp!
Plockade bort allt - arbete, livlinor, vänner och t.o.m. några djur, allt jag trodde var rätt och viktigt. Låg på botten och krälade i blindo, fick fantastisk vård bestående av läkare, psykoterapeut, fysioterapeut och arbetsterapeut, allt under samma tak. Kom sakta tillbaka som en ny uppdaterad version av mitt allra bästa jag. Har inte mått bättre sen jag var elva år då jag var fullkomligt bekymmerslös och fri i själen. Jag är elva och ett halvt med en 43-åringa erfarenhet och förstånd, en oslagbar kombo. Jag gör det som får mig att må bra, tar ingen skit men försöker att bemöta min omvärld med ödmjukhet. Tro mig, det går. Allt är föränderligt, så även ångest och dåligt mående.

På vilket sätt mår du dåligt?

Kram
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
885
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Angel
·
Skola & Jobb Hej! Jag är 50 och har jobbat som uska och inom äldreomsorgen i hela mitt liv. Det Är kul men som många vet, stundtals lite tufft...
Svar
1
· Visningar
465
MR
Hästvård Om man gör MR, hur kan behandlingen förändras då? Ni som gjort MR, ändrades behandlingen för era hästar? Har någon gjort MR på hov?
Svar
12
· Visningar
698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp