majola
Trådstartare
Jag har vikarierat som "ridlärare" i en och en halv vecka nu. Har bara två lektioner kvar imorgon förmiddag, och sedan har jag klarat av det!
Det var med väldigt skakiga knän som jag accepterade jobbet, för jag har ingen ridlärarutbildning och kände mig inte alls mogen för detta.
Självklart har jag härmat den ordinarie ridläraren otroligt mycket, varför ändra på ett vinnande koncept liksom, men lite måste man ju tänka själv också.
Jag har kört evigt mycket ridvägar och övergångar. Det är okomplicerade övningar och hästarna slappnar av fint. Minakommentarer har främst gällt ryttarnas sitsar då det är det jag "kan" någotsånär (har longeringslektioner i vanliga fall).
Vad brukar ni ta till när ni tar över någon annans grupper för kort tid?

Självklart har jag härmat den ordinarie ridläraren otroligt mycket, varför ändra på ett vinnande koncept liksom, men lite måste man ju tänka själv också.
Jag har kört evigt mycket ridvägar och övergångar. Det är okomplicerade övningar och hästarna slappnar av fint. Minakommentarer har främst gällt ryttarnas sitsar då det är det jag "kan" någotsånär (har longeringslektioner i vanliga fall).
Vad brukar ni ta till när ni tar över någon annans grupper för kort tid?