När säger man till om avvikande kommando?

Sandra78

Trådstartare
Jag har ett (mycket) avvikande kommando för framförgåendet, när säger man till om det? Just innan momentet eller redan före start?

Sv: När säger man till om avvikande kommando?

jag har sagt till när jag går in på plan. när jag har börjat köra mitt program vill jag fokusera på det.

(Nyfiken)Vad är det för kommando??

Lite annorlunda, men kommandot är "kissen?" (sägs som en fråga) eftersom hon alltid marscherat framåt på frågan "vart är kissen?" :D

Till alla: Det är alltså okej att säga till när som?

Lite annorlunda, men kommandot är "kissen?" (sägs som en fråga) eftersom hon alltid marscherat framåt på frågan "vart är kissen?" :D

Till alla: Det är alltså okej att säga till när som?

Hihi, jag tänkte faktiskt att du säger säkert något med kisse :D

Japp, du säger till när det passar dig bäst :) Fast inte efter förstås ;)

Varför måste man säga till vad man har för komando? Är det inte tillräckligt om hunden gör som den ska? ...Om jag någonsin kommer till Sverige och vill tävla i bruks får jag problem, jag har en rotvälska mellan Svenska, Tyska och Engelska som komandon för min hund.

det är väl för att domaren ska vara beredd på vad som kommer, om det är ett handtecken t ex så måste domaren titta efter det. jag tror inte att man behöver säga till om man använder ett annat språk, men man förlorar inget på att säga till. en del domare är överdrivet kinkiga.

Nämen oj.. här varre både å,ä och Ö!!! :D:p

Jag tror inte du behöver säga till så länge du har röstkommando. Det är först om du har handtecken där man brukar ha röstkommando eller tvärt om som du behöver säga till.

Liknande trådar

Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
610
Senast: fryckan
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur