När skaffade ni "stor" säng till era barn?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Miss M
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 7 200
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: När skaffade ni "stor" säng till era barn?

Dominic fick vanlig säng när han var 9 månader. Han totalvägrade att vara i spjälsängen. hans säng är ca 1.05, och ligger dirket på golvet.Han har inte haft några problem med att ligga i den.

När de klättrar över är det dax :banana: !
Vår son var nog inte ens ett år då han kunde klättra ur babysängen (klättrade vid samma tidpunkt uppför bokhyllor och upp i fönsterbräden (vi fick barnsäkra i en väldig fart) :eek:
Men han sov vidare där ändå och klättrade över till vår säng varje morgon (vid 4!) och sov vidare där. Först ett år senare bodde vi stort nog att ge honom egen riktig säng.

Vi vill gärna "ha tillbaka" vårat sovrum så det är därför vi funderar på att flytta över henne:angel:
Antagligen så lär det väl bli lite spring när hon kan kliva upp själv men det gör inte så mycket.
Huvudsaken att hon känner sig lika trygg.

Förutom att våra rutiner blev mycket bättre (se Feeling Green) så var det som sagt skönt för oss föräldrar att ha eget rum.
Han ropar bara om han drömt mardrömmar, annars kommer han (oftast vid 6-7-tiden). Skönt för då har jag lättare att somna om, ffa på helgerna då jag helst inte vill vara klarvaken i gryningen.
Och jag säger som alla andra, köp inte en sk barnsäng som bara brukar vara 70-80 cm, utan en bredare för då kan ni läsa saga där och om hon ropar kan ni gå dit och lägga er om det är för tidigt att ta med henne till er säng (vi har en gräns på kl 5:idea: ).

Ja det va ett bra tips att ha en stor säng. Först var vi inne på en växa säng men vi ska kika lite mer:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 060
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 048
Senast: tomte
·
Småbarn Vår bebis, snart ett år, ville inte sova i spjälsäng, så vi har en madrass på golvet. Den är liksom inkilad mellan vår säng och väggen...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Eloise
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 223
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hårtråd
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur